نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در بحث به‌کارگیری نیروها دقت شود، اظهار داشت: برخی از ادارات ما به خانه خاله تبدیل‌شده و محلی برای حضور و دورهمی فامیل و اقوام تبدیل شد.
کد خبر: ۸۶۹۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹ 30 June 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:مسلم صالحی در جلسه شورای اداری این شهرستان که امروز با حضور امام‌جمعه، فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و سایر مسئولان شهرستانی در سالن اجتماعات امام رضا(ع) برگزار شد، بااشاره به اینکه مجلس یازدهم در هفتم خردادماه سال جاری آغاز به کار کرد، اظهار داشت: مجلس یازدهم، نخستین مجلس در گام دوم انقلاب است و مردم امید بسیاری به آن دارند.

وی با بیان اینکه مردم پیش از آغاز به کار مجلس یازدهم روزشماری می‌کردند و منتظر شروع کار این دوره بودند، افزود: این امر نشان‌دهنده این است که مردم از شرایط فعلی آن‌چنان خسته بوده و هستند که گمان می‌کردند با آغاز مجلس یازدهم شرایط به حالت عادی خود برمی‌گردد.

صالحی گفت: این خواسته مردم شاید توقع بی‌جایی نباشد؛ چراکه مردم مجلس را عصاره خود می‌دانند و تنها جایی که صدای مردم می‌تواند شنیده شود، مجلس است.

نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: مردم به دنبال مجلسی قوی هستند که صوری نبوده و بتواند تأثیری در زندگی آن‌ها و بهبود شرایط فعلی داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم مجلس به جایگاه واقعی خود برسد، چند پیش‌شرط نیاز دارد، افزود: شخص نماینده یکی از این شروط است که باید هم به وظایف قانونی خود مشرف بوده و به‌خوبی ایفای نقش کنند.

صالحی همراهی مجموعه شهرستانی با نماینده را شرط دیگر موفقیت مجلس خواند و گفت: نماینده به‌عنوان نماد قوه مقننه اگر در کنار مجموعه قوای مجریه و قضاییه و همراه با آن‌ها حرکت کند، قطعاً موفق است اما اگر مقابل هم بوده و تقابل ایجاد شود و مانع‌تراشی شود، همه قوا تضعیف می‌شود.

نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر مجلس ضعیف شود و نقش قانون‌گذاری و نظارتی خود را درست ایفا نکند، قوه مجریه نیز ضعیف می‌شود.

همراهی نخبگان، ذی‌نفوذ و توانمند شهرستان با نماینده یکی دیگر از عوامل موفقیت و قدرت مجلس از دیدگاه صالحی بود که به آن اشاره و از مجموعه قوای مجریه و قضاییه خدمتگزار در اقلید و تمام نخبگان شهرستانی برای تعامل هرچه بیشتر، کسب پیشرفت و رفع مشکلات مردم دعوت به همراهی کرد.

صالحی با بیان اینکه هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به خلق نیست، بر لزوم تکریم ارباب‌رجوع و حفظ حرمت آن‌ها تأکید کرد و عنوان داشت: خداوند فرصت و سعادتی بزرگ در این زمینه به ما مسؤولان عطا کرده است.

هرکجا که ببینم حرمت مردم شکسته می‌شود، ورود می‌کنم

وی با تأکید بر اینکه مشروعیت ما به‌عنوان مسؤول را مردم تعیین می‌کنند، تصریح کرد: اگرچه وظیفه من دخالت در امور قوه مجریه نیست، اما هرکجا که ببینم حرمت مردم شکسته می‌شود و کار آن‌ها در اثر سهل‌انگاری انجام نمی‌شود، ورود پیداکرده و تعارفی باکسی ندارم.

نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بحث سلامت اداری بسیار مهم است و اگر خلاف آن مشاهده شود، برخورد قاطع و جدی می‌شود.

نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در بحث به‌کارگیری نیروها دقت شود، اظهار داشت: برخی از ادارات ما به خانه خاله تبدیل‌شده و محلی برای حضور و دورهمی فامیل و اقوام تبدیل شد.

صالحی ادامه داد: در معضل بیکاری که امروزه درگیر آن هستیم و مجوز برای استخدام بسیار محدود و ناچیز است، باید عدالت رعایت شود.

وی گفت: اگر مجاز به به‌کارگیری هر نیرویی، تحت هر شرایطی، در هر سازمان و اداره‌ای شدیم باید دقیق اطلاع‌رسانی شود نه اینکه بی‌خبر نیرو جذب کنند به‌طوری‌که از در اداره تا پشت میزها، از اقوام و آشنایان آن‌ها باشند.

صالحی از مسئولان مربوطه خواست نظارت بر مدیران را جدی بگیرند و تأکید کرد: برنامه محوربودن ادارات مهم است چراکه درغیراین‌صورت، با توجه به شرایط موجود و اعتبارات محدود دچار مشکل می شویم و حداقل منابع مالی نیز هدر می‌رود.

نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بوی سیاست‌زدگی سرتاپای سیستم اداری ما را گرفته است، یادآور شد: سیاست زدگی را باید کنار گذاشت و در انجام امور، منافع نظام و شهرستان و رضایت خدا و مردم را باید درنظر گرفت.

وی در ادامه بیان داشت: در ابتدای کار مجلس و نمایندگان بوده و معمولا در چنین مواقع زمانی، بازار شایعات داغ می شود و ممکن است مسائلی در زمینه عزل و نصب مسؤولان و... شنیده شود.

تاکنون در هیچ‌یک از این انتصابات دخالتی نداشتم

صالحی تصریح کرد: تاکنون چند مورد انتصاب مسؤول داشتیم که در هیچ‌یک از این موارد دخالتی نداشتم.

وی در پایان سخنان خود خطاب به مسؤولان عنوان کرد: برای ادای دین نسبت به نظام جمهوری اسلامی و مردمی که ولی نعمت ما هستند و همواره پای انقلاب ایستاده اند و در بدترین شرایط کنار نظام بودند، بکوشید.

نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اداری گفت: در سال پیش رو که به دلیل شیوع بیماری کرونا، محدودیت های اعتباری و... سال خوبی نیست، می توانیم با برنامه‌ریزی خوب و همت والا وارد شد چراکه ما تجارب ارزنده‌ای از دوران جنگ و تحریم و... داریم و می‌دانیم با برنامه‌ریزی خوب موفق بود.

وی یادآور شد: اگر نیاز به همراهی و ورود تأثیرگذار ما در امور مختلف برای رفع مشکلات مردم است، اعلام کنید تا همفکری و همراهی شود.

صالحی گفت: با نشستن مسؤول در اداره و شهرستان، اعتبار جذب نمی‌شود بلکه باید در سطح استان و کشور این موضوع پیگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار