حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور مسئولان شهرستانی در سالن امام رضا (ع) برگزار شد، با اشاره به وضعیت بازار و گرانی و مشکلات معیشتی مردم عنوان داشت: مردم به ستوه آمده‌اند.
کد خبر: ۸۶۹۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 01 July 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور مسئولان شهرستانی در سالن امام رضا (ع) برگزار شد، بااشاره به وضعیت بازار و گرانی و مشکلات معیشتی مردم عنوان داشت: مردم به ستوه آمده‌اند.

وی بابیان اینکه کار و اشتغال به زمین‌مانده و مردم دچار مشکل و گرفتاری شدند، بر لزوم رسیدگی به وضعیت موجود تأکید کرد.

لزوم امربه‌معروف و نهی از منکر

امام‌جمعه اقلید در بخش پایانی سخنان خود به مسئله بدحجابی اشاره و بر لزوم امربه‌معروف و نهی از منکر در این زمینه تأکید کرد.

وی بابیان اینکه دیدن برخی موارد در جامعه، بسیار خجالت‌آور و تأسف‌آور است، یادآور شد: باید راه‌حلی در این زمینه ارائه و اجرا شود، چراکه اگر به لحاظ اجتماعی شهر دچار مشکل در این زمینه شود، خطر بزرگی ما را تهدید می‌کند.

لزوم تأمین امکانات زیربنایی برای پیشگیری از جرم

در ادامه دادستان اقلید بااشاره به اهمیت پیشگیری تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرم احتیاج به اقدامات عملی و امکانات زیربنایی دارد که شهرستان ما در این زمینه مظلوم واقع‌شده است.

امیرحسین انصاری‌فر بابیان اینکه کارهای انجام‌شده، مطلوب یا به‌اندازه کافی صورت نگرفت، از نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی توجه به این امر و ایجاد زیرساخت‌های لازم را خواستار شد.

وی همچنین به شیوع بیماری کرونا و وضعیت کنونی اشاره و از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان گلایه کرد و گفت: وضعیت و حضور مردم در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها تأسف‌بار است.

دادستان اقلید لزوم برخورد قاطع ستاد کرونا برای جلوگیری هرچه بیشتر شیوع این بیماری را لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: نفس کار مهم است که همان سلامتی جامعه و عموم مردم است.

انصاری‌فر از همکاری ادارات شهرستانی با دادگستری در راستای رفع مشکلات مردم قدردانی کرد و در پایان سخنان خود بار دیگر به کمبود برخی امکانات در سطح شهرستان اشاره و بر لزوم تلاش برای رفع این مشکل تأکید کرد.

انجام بیش از 1750 مورد آزمودن کرونا در اقلید

در پایان جلسه نیز رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اقلید بااشاره به اینکه آمار ابتلا به کرونا در استان فارس به بیش از 10 هزار مورد رسیده است، عنوان داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، 109 مورد مثبت، 84 مورد بهبودیافته، 3 مورد فوتی و 22 مورد قرنطینه خانگی در سطح شهرستان اقلید مشاهده شد.

جعفر وکیلی عنوان داشت: در این مدت بیش از یک هزار و 750 مورد آزمودن کرونا در سطح شهرستان اقلید انجام شد.

وی به رعایت نکات بهداشتی و اقدامات صورت گرفته در جلوگیری از شیوع این بیماری طی چند ماه گذشته اشاره و بیان کرد: درنتیجه اقدامات صورت گرفته وضعیت خوبی در شهرستان حاکم شده بود به‌طوری‌که یک ماه پس از ماه مبارک رمضان، در سطح شهرستان اقلید تنها یک مورد جدید ابتلا به کرونا گزارش شد اما طی دو هفته گذشته این آمار در حال افزایش است.

وکیلی به اعلام وضعیت قرمز چندین شهر استان فارس اشاره کرد و هشدار داد: وضعیت استان فارس ازنظر ابتلا وشیوع بیماری کرونا، در آستانه قرمز شدن قرار دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اقلید این وضعیت را هشداری برای تمام افراد خواند و گفت: ممکن است مجبور به بازگرداندن محدودیت‌ها شویم.

وی از عدم استفاده از ماسک توسط بسیاری از مردم انتقاد کرد و بااشاره به یک تحقیق مبنی بر اینکه استفاده حتی 50 درصد از مردم از ماسک موجب بازگشت موج دوم کرونا می‌شود، تصریح کرد: آغاز موج دوم کرونا به دلیل عدم استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هشداری برای همه است.

وکیلی بابیان اینکه ممکن است تنها 10 درصد از مبتلایان به کرونا شناسایی‌شده باشند، بر لزوم استفاده از ماسک تأکید کرد و عنوان داشت: باید این بیماری را جدی گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار