محققان انستیتوی ملی استاندارد و فناوری آمریکا در بررسی‌های اخیر خود از تاثیر بالای استفاده از ماسک‌های کتان بر محافظت در برابر ویروس کرونا خبر دادند.
کد خبر: ۸۶۹۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵ 01 July 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: این روز‌ها با اوج گرفتن شیب شیوع ویروس کرونا، توصیه‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک در اجتماعات افزایش یافته است. سازمان جهانی بهداشت بار دیگر درباره سرعت شیوع این ویروس در جهان هشدار داده است.

بر اساس اظهارات متخصصان WHO در حال حاضر که هنوز هیچ راه درمان و یا واکسنی برای بیماری کووید ۱۹ یافت نشده است، تنها راه مقابله با این ویروس کشنده، رعایت اصول بهداشتی است.

به گفته کارشناسان استفاده از ماسک می‌تواند تا درصد قابل توجهی میزان شیوع ویروس را کاهش دهد؛ بنابراین ماسک مناسب یکی از دغدغه‌های افراد است که البته به جاست. باید دید چه ماسکی می‌تواند در پیشگیری از ابتلا موثر و مفید باشد.

در مطالعه‌ای که محققان انستیتوی ملی استاندارد و فناوری (NIST) ایالات متحده بر روی تاثیر استفاده از ماسک انجام دادند، مشخص شد انواع ماسک می‌تواند اثرات متفاوتی در محافظت از افراد در برابر ویروس کرونا داشته باشد. همانطور که بار‌ها گفته شده ماسک‌های N۹۵ یکی از بهترین نوع ماسک هستند، اما در صورت دسترسی نداشتن به آن، می‌توان از ماسک‌هایی که از جنس کتان هستند، برای پوشش صورت استفاده کرد.

بر اساس این مطالعه ماسک‌های کتان به دلیل نوع بافت و استحکامی که دارند، در مقابله با ویروس کرونا پاسخ خوبی داشته‌اند.

ماسک‌های چند لایه نخی نیز یکی دیگر از انواع ماسک‌ها هستند که پوشش صورت مناسبی برای حضور در اجتماعات و مکان‌های عمومی محسوب می‌شوند.

تهیه این نوع ماسک‌ها در خانه بسیار ساده است و افراد می‌توانند با کمترین امکانات آن‌ها را تهیه و مورد استفاده قرار دهند که علاوه بر اثربخشی بالا، از نظر هزینه و قابلیت استفاده مکرر، مورد توجه است.

برچسب ها: کرونا ، ماسک ، ماسک کتان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار