در شبانه روز گذشته ارتفاع بارش‌های تابستان در ایستگاه بارانسنجی «انجیرک» از توابع شهرستان مهرستان سیستان و بلوچستان به ۴۰میلیمتر رسید.
کد خبر: ۸۷۰۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶ 02 July 2020
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته آسمان تابستان در 38 ایستگاه بارانسنجی سیستان و بلوچستان بارانی بود به طوریکه میزان بارش در 17 ایستگاه بیبش از 10میلیمتر بوده است.

محسن حیدری ادامه داد: سامانه همرفتی شبانه روز گذشته 9شهرستان خاش، ایرانشهر، نیکشهر، فنوج، قصرقند، راسک، مهرستان، سیب سوران و سراوان را فرا گرفت و در برخی نقاط منجر به آبگرفتگی و جریان یافتن رودخانه های محلی شد.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاهها تا این موقع بیشترین بارشها به ترتیب از ایستگاه های «انجیرک» مهرستان با 40، «گشت» سراوان و «تیغ آب دامن» ایرانشهر31، «چاهوک» مهرستان26، شهر فنوج و ایستگاه «دستگرد» نیکشهر25 و «رحمان آباد ایرندگان» خاش24 میلیمتر گزارش شده است.

حیدری با بیان اینکه بارشهای همرفتی امروز نیز در ارتفاعات جنوب و جنوب شرق ادامه دارد، ادامه داد: افزایش ابر و بارشهای رگباری همچنان الگوی ثابت دو روز آینده نیمه جنوبی استان است.

وی افزود: با توجه به ویژگی سامانه های همرفتی انتظار وقوع تندباد لحظه ای، صاعقه و بارش تگرگ به ویژه در ارتفاعات وجود دارد.

وی ادامه داد: در این مدت آبگرفتگی معابر، سیلاب ناگهانی و طغیان موقتی رودخانه های فصلی، پیش بینی می شود، بنابراین توصیه می شود مردم در مناطق ذکر شده از رفتن به ارتفاعات، توقف و تردد در بستر و حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند.

حیدری همچنین به شدت گرفتن وزش بادهای 120روزه از فردا در شمال استان خبر داد و گفت: وزش این بادها علاوه بر پنج شهرستان شمال استان، با شدت کمتر مرز شرقی و نوار غربی استان را نیز فرا می گیرد.

وی ادامه داد:وزش این باد شدید علاوه بر کاهش دید افقی و کیفیت هوا، در برخی محورهای مواصلاتی شمال استان نیز سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید می کند.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
واقعا علی برکت الله
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار