رئیس سازمان حمل ونقل بار درون شهری شهرداری شیراز از اجرای طرحی با هدف اعمال محدودیت برای تردد خودروهای سنگین حمل بار در مرکز این کلانشهر خبر داد.
کد خبر: ۸۷۰۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹ 02 July 2020

تابناک فارس به نقل از ایمنا:عبدالجلیل شریفی با اشاره به توقف‌خودروهای سنگین در تمام ساعات شبانه روز در حاشیه خیابان‌های مرکزی شیراز و ایجاد ترافیک سنگین، اظهار کرد: توقف طولانی این خودروها در زمان تخلیه بار باعث ایجاد ترافیک، تردد آن‌ها سبب ایجاد آلودگی زیست محیطی و ایراد آسیب‌های جدی به زیر ساخت‌های شهری از جمله آسفالت معابر می‌شود، بنابراین لازم است برای تردد این خودروها محدودیت‌هایی اعمال شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح محدودیت ورود ناوگان حمل بار به بخش مرکزی شیراز از مصوبات شورای اسلامی شهر شیراز است، تصریح کرد: مناطق هدف در اجرای این طرح با سه رنگ قرمز، سبز و زرد مشخص می‌شود.

رئیس سازمان حمل و نقل بار درون شهری شهرداری شیراز همچنین با بیان اینکه تاکنون حدود هشت هزار خودرو حمل و نقل بار در کلانشهر شیراز ساماندهی شده است، افزود: برای برخی از خودروهای گازوئیلی ناوگان حمل بار باربرگ صادر شده و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم باربرگ خودروهای ناوگان سبک نیز صادر شود.

شریفی افزود: با اجرای این طرح رانندگان حمل و نقل بار نمی‌توانند در هر زمان و مکانی از مرکز شهر بار جابجا کند؛ تأمین زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزار مورد نیاز برای این طرح بر عهده سازمان حمل و نقل بار درون شهری شهرداری شیراز است، البته با سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای این منظور رایزنی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فعالیت ناوگان حمل و نقل بار با نظارت خودرویی کنترل می‌شود، گفت: تعداد پنج کد تخلفاتی برای برخورد با خودروهای مختلف در این طرح در نظر گرفته شده است که دو کد از این تعداد روزانه برای خودروهای دارای پروانه اعمال می‌شود.

رئیس سازمان حمل و نقل بار درون شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه محدوده مرکزی و ترافیکی شهر دارای ۷۵ دروازه ورودی است و تاکنون ۱۰ دوربین در این مبادی نصب شده و مابقی در حال تهیه و نصب است، اظهار کرد: با تجهیز تمام دروازه‌های ورودی به سیستم مکانیزه، نظارت و کنترل این طرح به طور کامل اجرا می‌شود؛ همچنین در ۱۲ خیابان شهر ۵۶ بارانداز ناوگان حمل بار ایجاد شده که توقف در این باراندازها ممنوع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار