متاسفانه افزایش مصرف فست فود‌ها و غذا‌های چرب و البته کاهش تحرک افراد باعث شده است که بیماری‌هایی مانند کبد چرب در جامعه افزایش یابد.
کد خبر: ۸۷۰۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴ 02 July 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مبارزه با کبد چرب از طریق برخی خوراکی‌ها بسیار مهم است. خوراکی‌هایی مانند ماهی و غذای دریایی، میوه ها، غلات کامل، آجیل، روغن زیتون، سبزیجات، آووکادو، حبوبات و موارد مشابه در کاهش کبد چرب نقش دارند.

سلول‌های شما از گلوکز، نوعی قند، برای تامین انرژی استفاده می‌کنند. هورمون انسولین کمک می‌کند تا گلوکز از مواد هضم شده به سلول‌های شما وارد شود. افراد مبتلا به بیماری کبد چرب غالباً شرایطی به نام مقاومت به انسولین دارند. این بدان معناست که بدن شما انسولین می‌سازد، اما نمی‌تواند از آن به خوبی استفاده کند. گلوکز در خون شما ایجاد می‌شود و کبد شما آن را به چربی تبدیل می‌کند. برخی از چربی‌ها در رژیم غذایی شما می‌توانند به بدن شما در استفاده بهتر از انسولین کمک کنند. این بدان معنی است که سلول‌های شما می‌توانند گلوکز مصرف کنند و کبد شما نیازی به تهیه و ذخیره چربی ندارد.

 

برای جلوگیری از کبد چرب از این غذا‌ها دوری کنید: گوشت‌های چرب، پنیر پرچرب، ماست پر چرب، غذا‌های فست فودی یا نیمه آماده، مواد قندی مانند آب نبات، نوشابه و سایر مواد غذایی تهیه شده با قند‌های اضافه. اما کدام خوراکی‌ها مفیدند و باید مصرف شوند؟

قهوه، چای سبز، سیر خام، میوه‌ها مخصوصاً انواع توت ها، سبزیجات، ویتامین E، بادامها، ویتامین D، ماهی قزل آلا و ساردین، کلم بروکلی، نخود فرنگی، سیب زمینی شیرین و میوه‌هایی مانند موز، کیوی و زردآلو. کنترل کلسترول و دیابت و انجام ورزش منظم نیز در سلامت کبد نقشی بسیار موثر دارد.

برچسب ها: کبد چرب ، تغذیه ، دشمن کبد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار