کد خبر: ۸۷۰۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰ 03 July 2020
 

تابناک/فرمانده انتظامی عنبرآباد گفت: فردی که پس از تیراندازی منجر به وقوع قتل در یک مجلس عروسی به مدت یک ماه فراری بود در عملیات پلیس آگاهی دستگیر شد.

تیراندازی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  سرهنگ محمود بیدشکی ،فرمانده انتظامی عنبرآباد گفت : طی خرداد ماه سال جاری در پی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تیراندازی منجر به قتل یک مرد حدودا ۲۵ ساله در یک مراسم عروسی در یکی از روستا‌های شهرستان، بلافاصله ماموران پلیس آگاهی در محل حاضر شدند.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و سرنخ‌های بجا مانده در صحنه قتل ۶ نفر مظنون به قتل را شناسایی کرده و دستگیری آنان را در دستور کار قرار دادند که در ادامه پس از گذشت یک ماه این ۶ نفر دستگیر و در روند انجام تحقیقات پلیسی مشخص شد تیراندازی توسط یکی از آنان صورت گرفته است.

سرهنگ بیدشکی ضمن اشاره به کشف سلاح بکار رفته در صحنه جرم و اعتراف این جوان به تیراندازی در مجلس عروسی اظهار داشت: عمل نادرست تیراندازی در مجالس جشن که در برخی نقاط شهرستان "عنبرآباد"با آن روبرو هستیم هر چند که با هدف جنایت و قتل انجام نمی‌شود، اما حتما می‌تواند زمینه ساز حوادث ناگواری مانند این مورد اخیر بشود که اینگونه موارد خانواده‌ها را سیاه‌پوش و چه بسیار افرادی را راهی زندان می‌کند.

فرمانده انتظامی عنبرآباد تاکید کرد: مهمترین آسیب استفاده از سلاح‌های گرم در مراسم‌های عروسی و عزا آنجاست که پای قصاص به میان می‌آید و از آنجا که اینگونه تیراندازی‌ها بیشتر در میان اقوام و طوایف اتفاق می‌افتد و فرد تیرانداز و خانواده داغ دیده در اکثر مواقع فامیل هستند آسیب‌های زیادی به استحکام خانواده‌ها وارد می‌شود و شکافی عمیق میان افراد خانواده به وجود می‌آید که قطعا در ارتباطات نسل‌های آینده نیز اثرگذار خواهد بود.

فرمانده انتظامی عنبرآباد در پایان از شهروندان خواست: در مراسم‌های عروسی خود از عمل نادرست تیراندازی، ایجاد آلودگی صوتی، ایجاد مزاحمت و سلب آرامش دیگران به ویژه در ساعت‌های پایانی شب خودداری کنند تا این مسائل زمینه ساز تنش و حوادث بعدی نشود.

توقیف کامیون حامل یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در رودبار جنوب

فرمانده انتظامی"رودبار جنوب" از توقیف یک کامیون حامل انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رضا فیروزبخت افزود: ماموران انتظامی ایستگاه بازرسی پل"بهادر آباد"در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، حین کنترل محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رودبار جنوب با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۲ دستگاه یخچال، ۴ دستگاه ماشین ظرفشویی، ۲ دستگاه ماشین لباسشویی، ۲ دستگاه آبسردکن، ۳ دستگاه تلویزیون، ۳ عدد دیگ زودپز و تعدادی بخارشو، اتو، چرخ گوشت و جارو برقی قاچاق کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

او با اشاره به اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر شد، گفت: مخلان اقتصادی بدانند نیروی انتظامی با جدیت تمام با پدیده شوم قاچاق برخورد خواهد داشت.

دستگیری ۲۷۷ متهم در عملیات پلیس بافت

فرمانده انتظامی شهرستان بافت از دستگیری ۲۷۷ متهم تحت تعقیب دراجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی طی ۳ ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ نبی الله میرافضلی گفت: در اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و دستورات قضائی با هدف دستگیری مخلان نظم و امنیت و متهمان تحت تعقیب، شناسایی این افراد در دستور کار فرماندهی انتظامی شهرستان قرار گرفت.

او بیان داشت: ماموران با انجام کار‌های فنی و پلیسی در ۳ ماه گذشته موفق شدند ۲۷۷ نفر متهم را شناسایی و طی چند عملیات جداگانه همه آنان را دستگیر کنند.

سرهنگ میرافضلی تصریح کرد: در پیشینه این افراد جرایمی همچون سرقت، حمل مواد مخدر، توهین و تمرد نسبت به ماموران، جعل و کلاهبرداری و ایجاد ضرب و جرح دیده می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان بافت در پایان از تداوم طرح ارتقا اجتماعی در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: پلیس هرگز اجازه جولان به مخلان نظم و امنیت عمومی جامعه را نخواهد داد.

ارائه خدمات پلیس به مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان کرمان بر خدمت رسانی به مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: این امر مهم در سطح یگان‌های انتظامی نیز مورد توجه است.

سرهنگ"مجید خواجویی نژاد"در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان جیرفت که با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری، معاون بهداری فرماندهی انتظامی استان کرمان و فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت برگزار شد اظهار داشت: رضایتمندی مردم رضایت خداوند متعال را در پی خواهد داشت پس نباید از هیچ کوشش و تلاشی برای خدمت رسانی به مردم دریغ کنیم.

این مقام انتظامی در ادامه ارائه خدمات پلیس به مردم را با رعایت پروتکل‌ها بهداشتی دانست و گفت:مردم  باید خود رعایت کنند و بدون ماسک و دستکش وارد محل‌ها و اماکن عمومی نشوند.

سرهنگ خواجویی نژاد بر استفاده همه کارکنان و مراجعان یگان‌های انتظامی از ماسک و تجهیزات بهداشتی در راستای پیشگیری از بیمای کرونا تاکید و اظهار داشت: ضد عفونی اماکن و رده‌های پر تردد به صورت مستمر انجام و نظارت مستمر صورت می‌گیرد.

در ادامه این جلسه فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت نیز اشاره‌ای به اقدامات پلیس این شهرستان در راستای مقابله با ویروس منحوس کرونا کرد و افزود: بیش از ۴ هزار ماسک و هزار جفت دستکش طی ۸ مرحله بین کارکنان ناجا در شهرستان توزیع شده است.

سرهنگ محمدرضایی گفت: توزیع مواد ضدعفونی کننده، برگزاری کلاس‌های آموزشی و آموزش چهره به چهره توسط بهداد شهرستان، ضد عفونی کردن یگان‌های انتظامی و تهیه و نصب پوستر‌های آموزشی در این زمینه از جمله این اقدامات هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان با اشاره به اینکه رعایت موارد و پروتکل‌های بهداشتی در پیشگیری از ویروس کرونا همچنان مورد تاکید بوده و توجه به آن الزامی است گفت: اگر به مقررات فاصله گذاری هوشمند و رعایت بهداشت فردی و محیطی کم توجهی کنیم، ممکن است بیماری با سرعت و شدت بیشتری افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار