اسدی معاون خدمات مشترکان آبفا فارس گفت: سرانه مصرف آب در استان فارس روزانه ۲۷۰ لیتر است و این آمار دو برابر آمار جهانی است.
کد خبر: ۸۷۰۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱ 03 July 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: اسدی معاون خدمات مشترکان آبفا فارس گفت: سرانه مصرف آب در استان فارس روزانه ۲۷۰ لیتر است و این آمار دو برابر آمار جهانی است.

او با بیان اینکه الگوی مصرف در کشور ۲۲۰ لیتر و در سرانه جهانی ۱۳۵ لیتر در روز است، ادامه داد: در صورتی که مشترکان صرفه جویی و مصرف آب را مدیریت نکنند، ۱۵ درصد مشترکان شرکت آبفا فارس دچار افت فشار یا قطعی آب خواهند شد.

اسدی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ گونه مشکلی در بحث آبرسانی به شهر‌های استان نیست و فقط در برخی مناطق روستایی با کمبود و افت فشار آب مواجه هستیم، تاکید کرد: از هم استانی‌های تقاضا می شود با توجه به نیاز شدید به آب برای حفظ بهداشت و مبارزه با ویروس کرونا، در مصرف آب صرفه جویی کنند تا در تابستان با مشکل کم آبی مواجه نشویم.

اسدی ادامه داد: مشترکان حتما در فاصله‌ای که دستان خود را شستشو می‌دهند، شیر آب را ببندند تا حداقل در هر بار مصرف حدود ۲۰ لیتر آب صرفه جویی شود.

معاون خدمات مشترکان آبفا فارس گفت: شهروندان برای صرفه جویی در مصرف آب حتی الامکان از شستن خودرو در منزل خودداری ، طول استحمام را کوتاه و از شیر‌های پدالی و الکتریکی چشمی استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار