ائمه جمعه شهرستان های استان فارس در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در دیدار مسوولان قوه قضاییه بر لزوم ایجاد تحول در این قوه و استمرار مبارزه با فساد تاکید کردند.
کد خبر: ۸۷۰۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 04 July 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حجت الاسلام مراد درویشی امام جمعه بیضا در خطبه های نمازجمعه با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری گفت: تحول در قوه قضاییه باید عملیاتی شود و در اسرع وقت به تظلمات رسیدگی شود.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی باید نسبت به قطع دست مفسدین در انقلاب اسلامی اقدام کند.

امام جمعه بیضا در ادامه گفت: تلاش جهادی وانقلابی برای تولیدداخلی وملی وظیفه وتکلیف همه مسوولان و مردم درنظام جمهوری اسلامی است.

درویشی افزود: احتکار گرانفروشی وعدم نظارت و بی توجهی مسوولان به این امور وفشار به قشر ضعیف جامعه مشکلی است که دولتمردان مسبب اصلی آن است؛ باید مسوولان خیرین ومردم پای کار بیایند واین مشکلات مرتع شود.

*****************************************************************

دادستان ها از حقوق مردم دفاع کنند

حجت الاسلام حسین نژادیان امام جمعه صدرا نیز در خطبه های نمازجمعه این هفته گفت: ضرورت تحول دستگاه قضایی، که کار بسیار دشوار است را باید با استقامت و توکل بر خدا باید انجام داد.

وی افزود: ابعاد تحول در دستگاه قضا، که شامل پیگیری متوازن طبق قانون اسلامی است، احیای حقوق عامه خیلی مهم است، دادستان ها به طور جدی از حقوق مردم دفاع کنند.

وی ادامه داد: یکی از از موضوعات پیشگیری از وقوع جرم آسا که باید بسترهای شکل گیری وقوع جرم به درستی شناخته شود، این امر نیازمند همراهی همه قوا به خصوص قوه مجریه است.

امام جمعه صدرا به برخی مصادیق حقوق عامه اشاره کرد و گفت: یکی از این مصادیق واگذاری مراکز تولید به اشخاص ناصالح یا ناتوان که موجب ضربه زدن به تولید کشور است که باید به شدت جلوگیری کرد، باید طوری عمل کرد که دسترسی مردم به قوه قضاییه، آسان باشد.

نژادیان افزود: از طرفی باید مردم، به اطلاعات قضایی پیدا کنند، گزارش های مردمی صحیح بسیار تأثیرگذار است، فعالیت های رسانه ای و هنری در قوه قضاییه الزامی است.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم قاطعیت در مبارزه با فساد بیان کرد: فساد مالی و اقتصادی مانند ویروس کرونا بسیار خطرناک و به شدت واگیردار و مُسری است، تنها راه مقابله با ویروس فساد، قطع دست مفسد است.

وی ادامه داد: وظیفه قوه قضاییه برخورد متوازن با همه اَشکال و ابعاد فساد است، نباید به افراد بی گناه تعدّی و ظلمی واقع شود، یکی از اقدامات خوب قوه قضاییه و مبارزه با فساد، حمایت از تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی است.

******************************************************************

به وضعیت کارخانه قند رسیدگی شود

حجت الاسلام هاشمی امام جمعه موقت رستم نیز درخطبه های نماز جمعه بااشاره به دیداراخیر رئیس قوه قضاییه با مقام معظم رهبری گفت: رهبری در این دیدار فرمودند که ابلاغیه رئیس دستگاه قضا مبنی بر اینکه برخی بانک‌ها حق مصادره اموال مردم و تعطیلی واحدهای تولیدی را ندارند، کار بسیار خوبی بود چون برخی از بانکها کارخانه را مصادره می‌کنند و در نتیجه کارگران را اخراج و قطعات کارخانه را برای فروش می گذارند، همچون کارخانه قند ممسنی که بسیاری از مردم تهیدست و فقیر از این کارخانه بهره می بردند و نان می خوردند.

وی ادامه داد: توقع ما از مسئولین چه مسئولین شهرستان و چه مسئولین استانی این است که به وضعیت این کارخانه رسیدگی کنند.

***************************************************************

حجت الاسلام مهدی آقائی امام جمعه مرودشت نیز در خطبه‌های نماز جمعه به بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت هفته قوه قضائیه اشاره کرد. وی با بیان اینکه قوه قضائیه باید خود را دارای شان وروحیه خدمتگذاری به مردم بداند ونگاه از بالا نداشته باشد،بیان داشت: همه ما مسئولان نظام جزو مردمیم و خیلی مردم از ما بالاتر هستند، بنابراین همه باید خود را در عمل خدمتگزار مردم بدانیم.

وی در ادامه از مردم تقاضا داشت که نسبت به بالا بردن اطلاعات قضائی خود در هنگام حضور در این مراجع بتوانند اعاده حقوق خود را داشته باشند.

*******************************************************

افرادی به صورت علنی مواد مخدر توزیع می کنند

امام جمعه داریون نیز در خطبه نمازجمعه این هفته گفت: بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب یکی از مهم ترین وظایف قوه قضاییه احیای حقوق عامه مردم است، باید با افراد اندکی که حقوق اکثریت مردم را پایمال می کنند به صورت جدی و بدون اغماض برخورد شود.

حجت الاسلام حمیدی نژاد با برشمردن مصادیق پایمال شدن حقوق عامه خاطرنشان کرد: در همین منطقه داریون افراد اندکی سالها است که مردم را محروم نگه داشته اند، افراد دیگری هستند که به صورت علنی مواد مخدر تقسیم می کنند، نیروی انتظامی هم اگر وارد عمل شود حمایت نمی شود، اینها مصداق پایمال شدن حقوق عامه مردم است.

وی تاکید کرد: این مسایل قابل چشم پوشی نیست، مردم منطقه داریون انتظار دارند که دادستان استان مستقیم وارد عمل بشوند و برخورد کنند. مشکل امروز ما فقط ناکارآمدی مسوولان نیست، خیانت و توطئه بعضی از مسوولان عامدانه هست، تعدادی از مسوولان ما با دشمن هماهنگ هستند، مردم را عامدانه تحت فشار قرار می دهند، به جای اینکه پاسخگو باشند به رهبری نامه می نویسند و همه تقصیرات را به ایشان نسبت می دهند.

نماینده ولی فقیه در داریون نسبت به این موضوع هشدار داد و گفت: امروز نقشه آنها این است که مردم را به خیابان بیاورند و نظام اسلامی را ساقط کنند اما به لطف خدا این ملت به پیروزی نهایی دست می یابد.

حجت الاسلام حمیدی نژاد با بیان اینکه مردم ما امروز نباید مطالبه گری را فراموش کنند، از همه مسوولان خواست که پاسخگوی مطالبات و پرسشهای مردم باشند.

وی در توصیه ای به مردم و مسوولان منطقه، تاکید کرد: در منطقه داریون هم مردم باید از مسوولان مطالبه کنند، مشکلات زیاد است و مسوولان باید پاسخگو باشند، همین دیشب در جاده شیراز - داریون چند نفر در اثر تصادف جان خودشان را از دست داده اند، چرا جان مردم برای مسوولان اهمیت ندارد؟

************************************************************************

مردان آهنین جبهه مقاومت

حجت الاسلام حسین انصاری امام جمعه کوهچنار نیز در خطبه های نماز جمعه گفت: آمریکایی ها میدانند که کشور سوریه در خط مقدم مقاومت است و تعامل بسیار خوبی با ما دارند، مسئله سوریه برای آن ها مهم است چون که همسایه رژیم اسراییل است و نقش سوریه در جبهه مقاومت نقش اثرگذاری است از همین رو این کشور را تحریم کردند اما بدانند که مردان آهنین جبهه مقاومت را نمیتوانند تسلیم کنند.

***********************************************************

با مامور فاسد برخورد شود

حجت الاسلام هادی ابراهیمی امام جمعه فراشبند نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه در هفته مبارزه با قاچاق کالا هستیم، گفت: واردات کشور اگر از طریق مبادی قانونی و گمرکات نباشد قاچاق محسوب می‌شود و اگر با پارتی بازی و رشوه دادن و رانت خواری برگ سبز نداشته باشد، آن هم قاچاق است.

وی افزود: بیشتر کالاهای قاچاق از طریق غیرقانونی و رانت خواری و رشوه دادن به مامور گمرک و یا بعضاً در مسیر حرکت با رشوه دادن به افرادی که مأمور مبارزه هستند صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: همان طوری که ما در دادگاه‌ها قاضی فاسد داریم مأمور گمرک فاسد هم داریم، مامور نیروی انتظامی فاسد هم داریم که لازم است گمرکات کشور و نیروی انتظامی کشور با مامور فاسد برخورد قاطع کند و آنها را برای همیشه از مسئولیت طرد نماید.

امام جمعه فراشبند با بیان اینکه مردم ما هم سالهاست که می‌دانند نباید کالای قاچاق وارد کشور کند یا اگر در داخل جابجا کنند و گرفتار مامور قانون شوند کالای آنها ثبت و ضبط خواهد شد و دیگر جای گله و شکایت ندارند، اضافه کرد: ورود کالای قاچاق، ضرر و زیان زیادی برای کشور دارد.

وی خطاب به نیروی انتظامی، گفت: کسی که اهل قاچاق نیست اما برای خانواده خود نیاز به یخچالی یا تلویزیونی و امثال آن دارد یا برای جهیزیه فرزندش نیاز به کالای اساسی دارد و می‌داند که اگر در فلان شهر بندری خرید کنند به نفعش هست، خوب در این وضعیت رکود و گرانی رفته چند قلم کالای مورد نیاز خریداری کرده است این را معاف کنید، این افراد شبیه کولبرها هستند، به اینها گیر ندهید.

وی با بیان اینکه این روزها مرتب به دفتر ما مراجعه می‌کنند و از برخورد نیروی انتظامی شکایت دارند، افزود: حق دارند گله کنند وقتی که می دانند کانتینر کانتینر کالای قاچاق در کشور جابجا می شوند و شما یا خواب هستید یا نمی‌توانید کاری کنید، حال برای یک دستگاه یخچال و ماشین لباسشویی این همه گیر می دهید، اموالش را می گیرید خودرو آن را به پارکینگ می برید ناراحتند. انسان که نکشته است او هم عصبانی می شود و ده تا بد و بیراه به نظام و مسئولان می‌دهد.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به اینکه بعضی از کارها و برخوردهای ما باعث عصبانیت مردم و بدبین شدن به نظام می‌شود، خواستار اصلاح قانون قاچاق شد و افزود: افراد داخل کشور که برای نیاز ضروری خود از شهری به شهر دیگر این کالاها را جابه‌جا می‌کند را معاف بدارید. شما ها نباید بگذارید کالای قاچاق وارد کشور شود و اگر شد هم در همان شهر بندری با آنها برخورد کنید.

وی افزود: شما با آنها به مغازه ها که تا زیر سقف از کالای قاچاق پُر است کاری ندارید اما همین که یک نفر شیرازی، فراشبندی یا اصفهانی رفت بندر و برای خانواده خودش اجناسی را خرید کرد، در مسیر برگشت او را گرفته و اموالش را با ماشینش متوقف می‌کنید.

خطیب نماز جمعه فراشبند این موضوع را به دور از انصاف دانست و بیان کرد: اجرای قانون، این نیست، این بدبین کردن مردم به نظام است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار