نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی از تلاش برای ارتقای صدرا با اصلاح قوانین تقسیمات کشوری در خانه ملت خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳ 05 July 2020

تابناک فارس به نقل از شیرازه: ابراهیم عزیزی در جمع اهالی شهر صدرا ضمن تبریک میلاد حضرت امام رضا(ع)، گفت: در صددیم تا با اصلاح قانون تقسیمات کشوری، شرایطی فراهم کنیم تا شهرهای بالای 150هزار نفر بدون طی تشریفات قبلی، نیازمند سطوح تقسیمات کشوری نشده و ارتقا یابند.

او افزود: با رایزنی های انجام شده در حال اصلاح قانون هستیم تا چنین شهرهایی بدون داشتن دهستان و شرایطی که در قانون فعلی است، به بخش تبدیل شوند.

این نماینده مجلس همچنین از انتقال آب سد درودزن به شهر صدرا خبر داد و گفت: از 90 میلیون لیتر مکعب آب تخصیصی به شهرستان شیراز، 500متر مکعب آب در ثانیه به شهر صدرا اختصاص یافته است.

به گفته عزیزی اختصاص 500متر مکعب آب بر ثانیه به صدرا در حالی است که در حال حاضر 150مترمکعب آب بر ثانیه در صدرا از چاهها تامین می شود.

عزیزی با بیان اینکه صدرا باید از یک مجموعه مدیریت واحد و توانمند برخوردار شود، افزود: مجلس یازدهم روی خواسته های به حق مردم متمرکز شده و در صدرا نیز طبیعتا مشکلاتی مانند کمبود آب، بحث فاضلاب، مسائل زیست محیطی، نقایص آموزشی، پروژه های نیمه تمام و... با اولویت دنبال می کند.

او از راه اندازی فاضلاب شرق صدرا و آب رسانی به این شهر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: پیش بینی می شود این پروژه حداکثر اواخر شهریور یا اواسط مهرماه سال جاری به بهره برداری برسد.

پیگیری تکمیل راههای دسترسی صدرا از جمله 5شبکه صدرا- باجگاه، دوکوهک- صدرا، آزادراه شیراز- اصفهان، صدرا- قره پیری و شیراز به خلیج فارس از دیگر مباحثی بود که عزیزی به آن اشاره کرد و گفت: به لطف خدا و با پیگیری همه دست اندرکاران این پروژه ها را باید تکمیل کنیم تا صدرا از بمب بست خارج شده و به یک شهر تمام عیار تبدیل شود.

پیش بینی زمین برای ایجاد آرامستان، ایجاد شورای راهبردی در صدرا متشکل از تمامی مدیران صدرا، تکمیل مترو صدرا و اتصال آن به شیراز، رفع کمبود مکان های آموزشی از دیگر موضوعاتی بود که عزیزی به آن پرداخت و بیان کرد: وظیفه ما نمایندگان است که به مدیران این مسائل را متذکرشویم.

او از راه اندازی دفتر نمایندگان شیراز و زرقان در شهر جدید صدرا نیز خبر داد و گفت: اقدامات اولیه برای این مهم صورت گرفته تا دسترسی به نمایندگان برای اهالی صدرا راحت تر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار