مدیر بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت کرمان نکاتی را در رابطه با شست و شو ظروف بیماران مبتلا به کرونا بیان کرد.
کد خبر: ۸۷۱۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳ 05 July 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمد باقر شهابی نژاد مدیر بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت کرمان گفت: برای گندزدایی ظروف بیماران مبتلا به ویروس کرونا در منزل پس از شستن آن‌ها می‌توان از محلول آماده شده حاصل از اضافه کردن یک یا دو قاشق غذاخوری وایتکس به هر لیتر آب سرد استفاده کرد (حجم محلول بسته به ظروف دارد) به طوریکه ظروف حداقل پنج دقیقه در محلول غوطه ور باشند و ظروف آبکشی و به طریق بهداشتی خشک شوند.

او افزود: هنگام تماس با ظروف استفاده شده بیمار مبتلا به کرونا، دستکش پوشیده شود، بهتر است تا حد امکان از ظروف یک بار مصرف استفاده شده و پس از استفاده دور انداخته شوند.

شهابی نژاد بیان داشت: در صورتی که از دستکش آشپزخانه استفاده می‌شود، پس از پایان شست‌وشو، دستکش‌ها درآورده شده و با آب داغ و صابون شسته و خشک شوند؛ سپس دست‌ها نیز مجددا با آب و صابون شسته شوند.

او تصریح کرد: برای شستن ظروف معمولی بیماران، از مایع ظرفشویی معمولی و آب داغ استفاده شود و پس از پایان شست وشوی ظروف در صورت عدم استفاده از دستکش، دست‌ها بلافاصله با آب و صابون شسته شوند.

مدیر بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت کرمان گفت: دستکش‌های یک بار مصرف مورد استفاده برای حمل ظروف آلوده، در کیسه‌های زباله یا پلاستیک‌های دو لایه دور انداخته شوند.

او افزود: در صورت امکان، ظروف در ماشین ظرفشویی با دمای آب ۶۰ درجه سانتی‌گراد و ماده شوینده شسته و خشک شود و در صورتی که برای خشک کردن ظروف از دستمال مخصوص استفاده می‌شود، دستمال پس از استفاده با مایع شوینده شسته شده و به طور کامل خشک شود.

شهابی نژاد بیان داشت: برای گندزدایی ظروف بعد از مراحل فوق می‌توان از محلول‌های گندزدای مجاز و طبق دستوالعمل مربوطه استفاده کرد و توصیه می‌شود ظروف بیماران کرونایی به صورت جداگانه و جدا از سایر ظروف و تجهیزات شسته و گندزدایی شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار