امام جمعه اقلید نیز در این جلسه بیان کرد: تا کنون در طب اسلامی و سنتی، هیچ دارویی برای درمان کرونا کشف نشده است و مردم باید هوشیار باشند و فریب تبلیغات دروغین در این زمینه را نخورند.
کد خبر: ۸۷۱۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 05 July 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:خلیل بزرگی، یکشنبه در هجدهمین نشست ستاد مبارزه با کرونا شهرستان اقلید افزود: همچنین محدودیت ورود به این شهرستان از عصر چهارشنبه ( هجدهم تیرماه) تا پایان روز جمعه (بیستم تیرماه ۹۹) اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: ضمن اینکه حضور کارمندان بدون ماسک در اداره‌های این شهرستان ممنوع است، ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان بدون ماسک نیز انجام نخواهد شد.
به گفته بزرگی، رستوران‌ها و مراکز تهیه غذا در شهرستان اقلید نیز فقط به صورت بیرون بر می‌توانند خدمات خود را عرضه کنند.

بازرسی از واحدهای صنفی با جدیت بیشتری انجام شود

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان اقلید هم در این نشست گفت: در مرحله اول شیوع کرونا، این شهرستان در مقایسه با دیگر مناطق وضعیت مطلوب‌تری داشت اما با ادامه افزایش شمار مبتلایان به این بیماری، به زودی در وضعیت قرمز قرار خواهیم گرفت.
امیرحسین انصاری‌ فرد بیان داشت: دستگاه‌های متولی باید به صورت هوشمندانه عمل کنند و برای حفظ سلامتی جامعه، از خود سلب مسوولیت نکنند.
وی، با انتقاد از عملکرد اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اقلید در بازرسی از اصناف و صنایع، لزوم بازرسی، سرکشی و نظارت بیشتر برای رعایت موازین بهداشتی از سوی این واحدها را خواستار شد و اظهار داشت: این بازرسی‌ها باید با جدیت بیشتری انجام شود.
انصاری فرد بیان کرد: در جایی که حقوق مردم و سلامتی آنان در میان باشد با هیچ شخص و نهادی تعارف نخواهیم داشت.

مردم فریب تبلیغات دروغین را نخورند

امام جمعه اقلید نیز در این جلسه بیان کرد: تا کنون در طب اسلامی و سنتی، هیچ دارویی برای درمان کرونا کشف نشده است و مردم باید هوشیار باشند و فریب تبلیغات دروغین در این زمینه را نخورند.
حجت‌الاسلام محمد صادق طالبی افزود: برپایی مراسم عزاداری و عروسی در این شرایط هیچ توجیهی ندارد و اصل عدم تجمع باید از سوی همگان رعایت شود.

بازرسی و سرکشی مستمر از اصناف و صنایع شهرستان اقلید با هدف رعایت موازین بهداشتی، ضدعفونی کردن اداره‌ها و معابر، لغو هرگونه تجمع رسمی و غیر رسمی، از جمله مصوبات این نشست

بود.

شهرستان اقلید در فاصه ۲۶۷ کیلومتری شمال غرب شیراز قرار دارد.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده تا ظهر امروز (پانزدهم تیرماه ۹۹) تاکنون ۲۴۰ هزار و ۴۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۵۷۱ نفر رسید، همچنین ۲ هزار و ۵۶۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۹۵ مورد بستری شدند.

تا کنون ۲۰۱ هزار و ۳۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین سه هزار و ۱۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار