رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس بر تداوم برخورد قانونی و قاطع با فروشندگان سموم کشاورزی که این کالا را انبار کرده و عرضه نمی‌کنند، اصرار کرد.
کد خبر: ۸۷۱۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 06 July 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمدمهدی قاسمی در جلسه توزیع و ساماندهی عرضه سموم کشاورزی استان فارس، گفت: عرضه‌کنندگانی که سموم کشاورزی را با ارز دولتی وارد کرده و بدون اطلاع رسانی به مراجع ذیصلاح، انبار می‌کنند، از دیدگاه قانون محتکر هستند.

او با بیان اینکه محتکرکنندگان سموم و نهاد‌های کشاورزی، خسارت‌های فراوانی را به بهره‌وری در این بخش وارد کرده و می‌کنند، تاکید کرد که الزاما باید با اتکا به قانون، با چنین افرادی، که شمار آن‌ها اندک است، برخورد شود.

قاسمی با یادآوری اینکه صدور مجوز و پروانه صلاحیت فنی فروشندگی سموم دفع آفات نباتی بر عهده سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است، لزوم نظارت مستمر بر این بخش از حوزه کشاورزی به عنوان یکی از بخش‌های اثرگذار، تاکید کرد.

رئیس جهادکشاورزی استان فارس با بیان اینکه بازدید از فروشگاه‌های عرضه سموم کشاورزی باید توسط کمیته ساماندهی سموم، برنامه‌ریزی شده و به شکلی مستمر انجام شود، گفت: برخی فروشندگان به دلیل اطلاع از زمان حضور بازرسان، فروشگاه را تعطیل می‌کنند تا به نوعی بازرسی انجام نشود، حال آنکه چنین اقدامی تخلف محسوب می‌شود و باید با آن به شکل قانونی برخورد کرد.

قاسمی همچنین لزوم روزآمد کردن سامانه مانیتورینگ آفت‌کش‌های نباتی را یادآور و متذکر شد: لیست سموم ارسالی به استان باید توسط شرکت‌های تولید کننده و وارد کننده به شکل روزانه، در اختیار مدیریت حفظ نباتات جهادکشاورزی فارس قرار گیرد؛ لذا با هرگونه تخلف و شرکت‌های متخلف برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس، قرارگرفتن فروشندگی سموم نباتی جزو مشاغل خاص را از مطالبات به حق این بخش اعلام و اضافه کرد: افرادی می‌توانند فروشندگی سموم آفات نباتی را بر عهده داشته باشند که بتوانند پروانه صلاحیت فنی فروشندگی سموم دفع آفات نباتی را از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس دریافت کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار