محمدتقی تذروی، عضو شورای شهر شیراز با اشاره به دلیل مخالفت خود در نام‌گذاری خیابان همت شمالی به وکلا گفت: تعدادی از دوستان حاضر در شورای فعلی، وکیل هستند و معتقد بودند که چون این خیابان نهایتاً به کانون وکلا می‌رسد، نام این خیابان باید به وکلا تغییر کند.
کد خبر: ۸۷۱۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 06 July 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:ابراز نارضایتی برخی از شهروندان نسبت به تغییر ناگهانی نام یکی از مشهورترین خیابان‌های شیراز یکی از موضوعاتی است که در سامانه "فارس من" خبرگزاری فارس به ثبت رسیده است.

این سوژه با ۱۰۰ حامی توسط خبرگزاری فارس از دو تن از اعضای شورا (یک موافق و یک مخالف) مورد پرسش قرار گرفت.

در این اعتراض این‌گونه آمده است: نام یکی از خیابان‌های مشهور شهر شیراز به نام "ایمان شمالی" یا همان "همت شمالی" تغییر کرده و نام جدید وکلا بر آن گذاشته‌شده، ‌اقدامی که موجب بروز سؤالات بسیاری در اذهان عمومی شده است. به‌راستی این اقدام یک‌شبه در تغییر نام یکی از مشهورترین خیابان‌های شیراز چه لزومی داشت؟! و دیگر اینکه حتی اگر بپذیریم که این امر لازم بود چرا نام وکلا را بر آن گذاشتند؟!

آیا شایسته نبود این کار پس از نظرخواهی از اهل محل و یا شورای محل انجام می‌شد، همه می‌دانند که خیابان ایمان یا همت شمالی که هم‌اکنون نام وکلا بر آن گذاشته‌شده از میان باغ‌های قصردشت می‌گذرد و تمامی سرسبزی و زیبایی این خیابان و منحصربه‌فرد بودن آن به این مسئله برمی‌گردد.

آیا شایسته نبود که برای نام‌گذاری جدید این خیابان از نام مفاخر محله قصردشت نظیر شهید حاج عبدالله اسکندری، شهید مدافع حرم یا دیگر بزرگان این محل بهره می‌بردند؟!

بدون شک محله قصردشت شیراز و کوچه‌پس‌کوچه‌های آن برای خود، تاریخ و سبقه‌ای دارند...

حال مطالبه اهل محل و قصردشتی‌ها از شهرداری شیراز دو چیز است:

۱.در تغییرات این‌چنینی شورای محل قصر دشت را مطلع کرده و از تغییرات یک‌شبه خودداری کنند.

۲. در نام‌گذاری‌ها سبقه و تاریخ محله قصردشت را در نظر بگیرند و برای نام‌گذاری‌ها از نام مفاخر این منطقه و محله نظیر شهید اسکندری و شهید سرافراز مدافع حرم استفاده کنند )

در این راستا سخنگوی شورای شهر شیراز به‌عنوان فرد موافق این مصوبه از بار معنوی کلمات ایمان و همت سخن گفت ضمن اینکه مردم در به کار بردن این دو نام دچار سردرگمی بودند.

سعید نظری با اشاره به اینکه قانون خاصی جهت جلب نظر اهالی منطقه‌ای جهت تغییر نام آن منطقه وجود ندارد، گفت: جهت نام‌گذاری، قانون خاصی برای توجه به سابقه منطقه یا اطلاع‌رسانی به اهل محل وجود ندارد.

نام همت، متوجه شهید همت معروف نبوده و مربوط به شخصی است که در گذشته در این منطقه مالک بوده است

وی با تأکید بر اینکه نام همت، متوجه شهید همت معروف نبوده و مربوط به شخصی است که در گذشته در این منطقه مالک بوده است، گفت: ما نامی را انتخاب کردیم که مربوط به صنف باشد و به لحاظ روانشناسی بار خوبی داشته باشد و در اذهان بماند! بااین‌وجود مردم محل می‌توانند نسبت به این تغییر اعتراض کنند، اما بعید است تغییری صورت گیرد!

وی افزود: حضور تعداد زیادی از وکلا در آن منطقه با توجه به درخواست وکلا نسبت به نام‌گذاری یک خیابان، تصمیم بر این شد که نام این خیابان به وکلا تغییر پیدا کند.

این‌ها در حالی است که محمدتقی تذروی، عضو دیگر شورا دلیل این نام‌گذاری را متوجه وکلایی می‌داند که در شورای پنجم مشغول هستند!

تعدادی از دوستان حاضر در شورای فعلی وکیل هستند و معتقد بودند که چون این خیابان نهایتاً به کانون وکلا می‌رسد نام این خیابان باید به وکلا تغییر کند

وی با اشاره به دلیل مخالفت خود در این نام‌گذاری، گفت: تعدادی از دوستان حاضر در شورای فعلی وکیل هستند و معتقد بودند که چون این خیابان نهایتاً به کانون وکلا می‌رسد نام این خیابان باید به وکلا تغییر کند، لذا با توجه به موافقت اکثریت ما نیز باید به رای آن‌ها احترام بگذاریم.

تذروی افزود: بنده با این تغییر نام مخالف بودم و معتقدم نام شهید همت برازنده این خیابان باسابقه بود و هنوز خیابان‌های بسیاری داریم که برای نام‌گذاری اولویت داشتند.

گفتنی است؛ این تغییر نام در ۱۳۱مین جلسه شورای شهر شیراز در اردیبهشت‌ماه سال جاری از همت یا ایمان شمالی به وکلا به تصویب رسید.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
واقعا جای تاسف داره... چرا اسم خیابان همت تغیر یافت به وکلا... بخاطر منفعت یه عده.. که چند سال دیگه روی این خاک نیستند... به چه قیمت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار