رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۱۶۰ نفر از پرسنل درمانی این استان شامل نیروهای بهداشتی، کارکنان شاغل در بیمارستان‌ها و تعدادی از پرسنل اداری و اعضای هیات‌ علمی به کرونا مبتلا که از این تعداد تنها ۲ نفر بستری شدند.
کد خبر: ۸۷۱۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲ 06 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر محمد کریمیان  اظهار داشت: حال عمومی همه مبتلایان پرسنل درمان مناسب است و افرادی که در بیمارستان بستری نشدند دوره بیماری را در منزل طی کردند.

وی یادآور شد: ۸۰ درصد فوتی‌های ناشی از کرونا در این استان دارای بیماری زمینه‌ای هستند و ۲۰ درصد که بیماری زمینه نداشته‌اند دست‌کم دارای کهولت سن بوده‌اند.

ایجاد نقاهت‌گاه در برنامه دانشگاه علوم پزشکی ایلام/کمبود تخت بیمارستانی نداریم

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص ایجاد نقاهتگاه نیز گفت: در همه کشور نقاهتگاه‌هایی ایجاد شد که استقبال از آن‌ها بسیار کم بود و ایلام تنها استانی است که تا حدودی از این مکان استفاده کرد.

دکتر کریمیان اظهار داشت: با فروکش کردن بیماری کرونا و کاهش تعداد مبتلایان با توجه به دستورالعمل این نقاهتگاه‌ها جمع‌آوری شدند.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون در بیمارستان شهید مصطفی خمینی(ره) ایلام با وجود افزاش بستری‌های کرونا کمبود تخت نداریم اما ایجاد یک نقاهت‌گاه در برنامه دانشگاه وجود دارد و در صورت ضرورت در سریع‌ترین زمان ایجاد شده و مورد استفاده بیماران قرار می‌گیرد.

استان‌های مرزی نیز باید پیک بیماری را بگذرانند

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: متخصصان و صاحبنظران تصور می‌کردند این بیماری مانند سایر بیماری‌هاست و پس از مدتی فروکش می‌کند و از بین می‌رود اما از نظر سیر اپیدمیک متفاوت ظاهر شد.

دکتر کریمیان اظهار داشت: اما نه تنها این سیر را طی نکرد بلکه با وجود ریتم سینوسی که داشت باعث ابتلای همه انسان‌ها شده است و با توجه به مطالعات صورت گرفته همه استان‌ها نهایتا به این بیماری تا درصد خاصی مبتلا می‌شوند.

وی افزود: در ابتدا استان‌های شمالی و مرکز کشور مبتلا شدند اکنون نیز این بیماری به سمت مناطق مرزی رسیده است و تا زمانیکه استان‌های مرزی همان پیک گیلان و قم را سپری نکنند کماکان این روند ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: تنها می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سیر بیماری را کند کرده و این فرصت را برای بیمارستان‌ها ایجاد کنیم که بیماران بد حال کمتری داشته باشند هرچند تاکنون بیماران ما بدون تخت و دارو نمانده‌اند و همه مراقبت‌ها در سطح استان بطور کامل انجام شده است.

دانشگاه علوم پزشکی ایلام قادر به لغو آزمون نهضت سوادآموزی نیست

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص برگزاری آزمون نهضت سوادآموزی با شرکت بسیاری از افراد، گفت: با توجه به کشوری بودن آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی تصمیم‌گیری در این خصوص در سطح استان مقدور نیست و باید کشوری تصمیم گرفته شود.

وی اظهار داشت: لغو این آزمون ظلم در حق متقاضیان است و افراد بسیاری از این فرصت محروم می‌شوند بنابراین به نظر می‌رسد این آزمون لغو نخواهد شد اما بهترین حالت برای برگزاری آن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است.

بنابر اعلام استاندار ایلام هم‌اکنون ۹۰ درصد جمعیت این استان در منطقه قرمز کرونا قرار دارند و از مجموع ۱۱ شهرستان هشت شهرستان شامل ایلام، ایوان، مهران، دهلران، آبدانان، ملکشاهی و چرداول در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار