این روز‌ها در جامعه صحبت‌هایی شنیده می‌شود که هرکس یکبار کرونا بگیرد، حداقل تا چند ماه در برابر ابتلای مجدد به آن مصونیت دارد. این صحبت‌ها در حالی است که هیچ منبع علمی آن را تایید نکرده و آنطور که متخصصان می‌گویند احتمال ابتلای دوباره به کرونا وجود دارد و افراد باید پس از بهبودی هم مانند سایر افراد جامعه رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند.
کد خبر: ۸۷۱۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴ 06 July 2020
به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر محمدحسین زمانیان، متخصص بیماری‌های عفونی ، با بیان اینکه احتمال ابتلای مجدد بهبودیافتگان کرونا به این بیماری وجود دارد، گفت: در برخی افراد با ابتلا به کرونا، آنتی بادی بالا نمی‌رود و این افراد پس از بهبودی هم مجدد در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند.

وی افزود: افرادی هم که آنتی بادی خون آن‌ها افزایش می‌یابد، تا مدتی که زمان دقیق آن مشخص نیست مصونیت پیدا می‌کنند، اما این مصونیت ۱۰۰ درصدی نبوده و احتمال ابتلای مجدد این افراد هم وجود دارد.

زمانیان تصریح کرد: همچنین افرادی که بار اول کرونا را به شکل ضعیف گرفته‌اند، این احتمال هست که در صورت ابتلای مجدد، بیماری در آن‌ها به شکل شدیدتری بروز پیدا کند و نمی‌توان در این رابطه بصورت قاطع سخن گفت: که، چون بار اول سبک گرفته‌اند، بار دوم هم به همین صورت خواهد بود.

این متخصص بیماری‌های عفونی در خصوص شدت بیماری در افراد مختلف هم گفت: حدود ۸۰ درصد افرادی که جوان بوده و بیماری زمینه‌ای نداشته‌اند در صورت ابتلا به این بیماری، با یک تب و لرز یک هفته‌ای یا با علائم کمتر آن را گذرانده اند، اما در ۲۰ درصد موارد هم متاسفانه کرونا در آن‌ها به شکل شدید بروز پیدا کرده و موجب درگیری قلب و ریه شده و بعضا فوت آن‌ها شده است.

وی افزود: بنابراین در مورد ویروس کرونا هیچ چیزی بصورت ۱۰۰ درصدی و قاطع وجود ندارد و همه افراد در هر سنی و با هر شرایط جسمانی باید رعایت نکات بهداشتی را داشته باشند.

زمانیان به تغییراتی در شیوه انتقال بیماری هم اشاره کرد وافزود: در ماه‌های قبل ویروس عمدتا از شیوه تماسی منتقل می‌شد، به اینصورت که دست آلوده افراد با چشم و دهان و بینی آن‌ها تماس داشته و از این طریق ویروس منتقل می‌شد، اما هم اکنون شیوه انتقال به سمت تنفسی در حال حرکت است، به اینصورت که اگر در محیطی سرپوشیده قرار داشته باشید و فرد آلوده عطسه و یا سرفه کند احتمال انتقال ویروس افزایش می‌یابد و یا اینکه مدت طولانی با فرد آلوده در یک مکان باشید.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در همین راستا امروزه تاکید بیشتری بر استفاده از ماسک می‌شود و راه‌های دیگر پیشگیری از جمله شست و شوی مکرر دست‌ها نیز همچنان توصیه می‌شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار