لطفی گفت: در بیماری کرونا سن و سال، جنسیت و یا شرایط زمینه‌ای ملاک ابتلا نیست و شاهد ابتلای جوانان بدون بیماری زمینه‌ای به این ویروس هستیم.
کد خبر: ۸۷۱۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹ 06 July 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یکصد و سیزدهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: در بیماری کرونا، سن و سال، جنسیت و یا شرایط زمینه‌ای ملاک ابتلا نیست چرا که با تغییر رفتار در کروناویروس، شاهد ابتلای جوانان سالم و بدون بیماری زمینه‌ای به این بیماری هستیم.

او، با توجه به افزایش چشمگیر مبتلایان به کروناویروس و با تاکید بر تسریع در راه اندازی بیمارستان پشتیبان مستقر در ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب، پیگیری تجهیز این بیمارستان با تمام امکانات را در اولویت کاری مسئولان دانشگاه قرار داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: شهرستان‌های لار، گراش، فسا و جهرم در وضعیت قرمز به سر می‌برند و دیگر شهرستان‌های استان نیز وضعیت مناسبی در خصوص شیوع کروناویروس ندارند.

لطفی اضافه کرد: لازم است شهروندان زندگی خود را با وجود کروناویروس تغییر دهند و با رعایت دستورات بهداشتی از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تعطیلی مترو و اتوبوس افزود: در صورت پایدار بودن روند افزایشی مبتلایان به کووید ۱۹ در استان، طبق مصوب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و به تبع آن ستاد استانی، محدودیت‌های جدید برای برخی مشاغل آغاز می‌شود.

لطفی با بیان اینکه ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌های مربوط به کرونا ویروس در شیراز تکمیل شده است، از مسئولان دانشگاه خواست ظرفیت تخت‌های ویژه در همه شهرستان‌های استان بررسی شود تا در صورت افزایش آمار برای بیماران مبتلا به کروناویروس فعال شود.

محسن مقدمی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم گفت: ۸۲ تیم نظارتی شامل واحد بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی، بازرسی استانداری، شهرداری، اداره تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی و اداره صمت، از ۲ روز قبل فعالیت خود را در زمینه بررسی چگونگی رعایت نکات بهداشتی در اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ادارات و هر مرکز ارایه خدمت آغاز کردند.

او، استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی را بهترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار