اسماعیلی با اشاره به اینکه نیروی انسانی، ابر بحران برای آموزش و پرورش است، یادآور شد: ۱۱ هزار و ۸۰۰ معلم، منهای نیروهای دیگر کم داریم، خروجی ما بیشتر از ورودی است.
کد خبر: ۸۷۱۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱ 06 July 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان: «فرهاد اسماعیلی»، امروز (دوشنبه 16 تیر) در جمع خبرنگاران گفت: رسانه ها رکن چهارم دموکراسی هستند و می توانند در اصلاح فرایندها کمک موثری باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه جریان اطلاع رسانی یک جریان انقطاع ناپذیر است، اظهار کرد: اخبار و خبر در کنترل بحران ها موثر است.

وی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش متعلق به هیچ فرد و گروهی نیست، اضافه کرد: اگر در عمل به سند تحول بنیادین پرداخته نشود، دیگران برای ما نسخه می پیچند و از این سند برای پیدا کردن راه استفاده می کنیم که فقدان و ضعف قانون پیرامون این سند یکی از مشکلات آن است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه موضوع رفع مشکلات قوانین این سند، را احصا کردیم و با نمایندگان هم هماهنگ شد که آن را به مجلس ببرند، تاکید کرد: نیاز به قوانین برای اجرا دارد و مدارس باید به سمت سند تحول بروند از این رو طرح «به سوی مدرسه صالح» را اجرایی خواهیم کرد و این طرح هفت ویژگی از سوی سند دارد که فعالیت های آن اجرایی می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با یادآوری این مطلب که اولین دبیرخانه اجرایی سند تحول در فارس شکل گرفت و به کل کشور تسری پیدا کرد، افزود: گام های خوبی در این راستا، برداشته شد.

وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی، ابر بحران برای آموزش و پرورش است، یادآور شد: 11 هزار و 800 معلم، منهای نیروهای دیگر کم داریم، خروجی ما بیشتر از ورودی است 2 راه برای تامین نیروی انسانی داریم که دانشگاه فرهنگیان و یا سیستم استخدامی است که مشکل ما را تنها یک پنجم تامین می کند، این یک نقص قانون دارد که باید نمایندگان ورود پیدا کنند.

اسماعیلی تاکید کرد: در بحث آموزش اولویت خود را در بخش ابتدایی، تقویت معلمین راهنما (راهبر آموزشی) هست که در راستای عدالت آموزشی اجرایی می شود که این افراد در نقاط دورافتاده حضور می یابند که 164 راهبر آموزشی در فارس وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه توانمندسازی دبیران و تغییر روش های تدریس از جمله برنامه هایی است که برای دبیران متوسطه اجرایی می شود، تاکید کرد: آسیب های اجتماعی یک مسئله بروز است که باید در رفع و کاهش آن قدم برداریم که در این راستا طرح «نماد» را اجرایی کردیم و 14 دستگاه حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه فرایند ثبت نام از جمله مشکلات آموزش و پرورش است، تاکید کرد: کسی نمی داند شاخصه های مدرسه مطلوب چیست و بیشتر مردم از زبان هم از کیفیت مدارس مطلع می شوند که برخی نقاط هم هستند که مدارس خوبی محسوب می شوند ولی مردم با آن آشنایی ندارند به خاطر شیوع کرونا، برای ثبت نام والدین به سامانه مراجعه کردند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه ثبت نام با فاصله گذاری زمانی انجام شده است و نوبت دهی بر اساس طرح آدرس شکل گرفت و تاکنون 85 تا 90 درصد ثبت نام ابتدایی انجام شده است، اظهار کرد: برای متوسطه اول و دوم منتظر فرارسیدن زمان ثبت نام هستیم.

وی با اشاره به اینکه دولت تامین هزینه ای انجام می دهد و چیزی به نام شهریه ای در مدارس دولتی نداریم، تاکید کرد: بیش از 30 سال است که مشارکت والدین در تامین هزینه دارند و خط قرمز ما اینست که ثبت نام منوط به مشارکت شود.

این مقام مسئول با اشاره اینکه مردم در همه صحنه ها مشارکت داشته اند و هر جایی مردم مشارکت کردند، موفقیت بیشتری را شاهد هستیم این مشارکت در زمان ثبت نام نباید شکل گیرد و افرادی که شکایت دارند می توانند شکایت خود را به سامانه Shekayat.medu.ir ارائه کنند، تاکید کرد: مدارس دولتی نمی تواند مدارک و کارنامه دانش آموز را نگه دارد و طلب پول کند، قاطعانه با واریزهای زوری برخورد خواهیم کرد، اگر مستندی وجود دارد، ما را محرم بدانند و مدارک را تحویل دهند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که در گذشته رانت هایی خورده اند و فسادی داشته اند با آنان مقابله می شود، تاکید کرد: هر کسی هر مدرکی دارد می تواند آن را برای پیگیری به ما دهد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس از 15 شهریور خواهیم داشت، تاکید کرد: سه وضعیت را پیش بینی می کنیم که قرمز، زرد و سفید است که سفید بهترین حالت است اما شواهد نشان می دهد که سفید نباشد و اگر قرمز باشد مدارس تعطیل می شود و پیرامون وضعیت زرد هم آموزش به 2 شکل حضوری و غیر حضوری شکل می گیرد و کلاس با حضور نیمی از دانش آموزان برگزار می شود و نیم دیگر از دانش آموزان در ساعت دیگر همان درس را یاد می گیرند و آمادگی کامل را برای مقابله با وضعیت زرد و قرمز داریم.

وی با اشاره به اینکه اسامی و اطلاعات دانش آموزان بازمانده از تحصیل را جمع آوری کردیم، یادآور شد: حضور دانش آموزان که از ترس کرونا در مدارس اختیاری است اما قول می دهیم که با حداکثر توان از سلامت دانش آموزان حفاظت کنیم از در مدرسه تا کلاس از دانش آموزان حفاظت خواهیم کرد اما از در مدرسه تا در خانه تحت اختیار ما نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه اگر سرویس ها کم تراکم شود هزینه ها زیاد می شود، تاکید کرد: مدل اجرای فعالیت های آموزش و پرورش تغییر کرد و بررسی های ما در رابطه اینترنت شکل گرفت و از این رو 703 نقطه آبادی کوچک تحت پوشش اینترنتی نبود و 370 نقطه در فارس تحت پوشش شبکه های «چهار» و «آموزش» نبودند و 290 نقطه هم رادیو نداشتند که برخی نقاط هم پوشانی دارد.

وی با اشاره به اینکه استاندار فارس در این رابطه اقدام بزرگی کردند و تا پنج مرداد هیج نقطه کوری برای اینترنت در مدارس نخواهیم داشت، یادآور شد: با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس 230 مودم به مدارس محروم داده شد و اینترنت رایگان داده شد.

اسماعیلی با یادآوری این مطلب که در شرایط بحرانی در صورتی که دانش آموزان و منطقه اینترنت نداشته باشد و بچه ها می توانند از اینترنت مدارس استفاده کنند، تاکید کرد: اینترنت مدارس محدود به سایت های معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه تا روزی هم کرونا آمد سرویس های مدارس 65 درصد خدمات داده بودند مقرر شد خانواده هایی که پول بیشتری داده بودند، 15 درصد وجه خود را دریافت کنند، افزود: برخی از خانواده ها پول را ذخیره می کنند تا برای سال آینده استفاده شود.

اسماعیلی در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص نبود گوشی های هوشمند در برخی از خانواده ها، گفت: «شاد» اپلیکیشنی بود که روی برخی گوشی های هوشمند ساده نصب نمی شد و حدود 20 درصد دانش آموزان گوشی نداشتند که شاید والدین این گوشی را داشتند و راه حل دیگر این بود که برای تبلت دانش آموزی با تسهیلات از سوی وزارت آموزش و پرورش ارائه شود اما تمام آموزش ما به فضای مجازی گره نخورد و آموزش های تلویزیونی برای تمام دروس شکل گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار