مدیرحج و زیارت استان کرمانشاه به زائرین جامانده از حج تمتع ۱۳۹۹ توصیه کرد، برای اعلام انصراف عجله نکنند.
کد خبر: ۸۷۱۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 06 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حسین نیک روش ، بااشاره به منتفی شدن حج تمتع 1399، اظهارکرد: از ماه‌های انتهایی سال گذشته برنامه ریزی‌های کاملی را برای اعزام زائرین به حج تمتع امسال انجام داده بودیم و حتی با رایزنی‌هایی که داشتیم، ظرفیت اعزام استان را از شش کاروان به هفت کاروان با ظرفیت 920 نفر افزایش دادیم.

وی تصریح کرد: باوجود اینکه با انجام ثبت نام از زائرین، معاینات پزشکی و برگزاری آموزش‌های مجازی آمادگی لازم برای اعزام زائرین را داشتیم، اما شیوع بیماری کرونا باعث شد تا عربستان تصمیم بگیرد حج تمتع 1399 بصورت محدود و فقط برای زائرین داخل کشور خود برگزار شود.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه بابیان اینکه امسال هیچ اعزامی از کشورمان به حج تمتع 1399 صورت نمی‌گیرد، درخصوص تکلیف زائرین جامانده هم گفت: سازمان حج و زیارت بدنبال اخذ مجوزهایی از شورای عالی حج است تا برای زائرینی که قرار بود امسال به حج تمتع اعزام شوند، تمهیداتی در نظر بگیرد که سال آینده با همین هزینه به سرزمین وحی اعزام شوند تا دچار خسران و ضرر ناشی از افزایش هزینه‌های ارزی نشوند.

وی تاکید کرد: همچنین اولویت اعزام های حج سال 1400 نیز با زائرینی خواهد بود که امسال امکان اعزام برایش فراهم نشد، بنابراین به همه زائرین کرمانشاهی توصیه می‌کنیم انصراف ندهند.

نیک روش تصریح کرد: اگر فردی بخواهد از طریق سامانه اعلام انصراف کند، هرچند که تمام مبلغ واریزی را بصورت کامل به حسابش باز می‌گردانیم، اما ممکن است سال آینده دیگر جزو اولویت ها نباشد و اگر هم اعزام شود با هزینه‌های بیشتری نسبت به امسال باشد.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه یادآور شد: درصورتی که زائرینی بخواهند انصراف دهند، برای سال آینده اولویت‌های دیگری که در نوبت هستند، جایگزین آنها می‌شوند.

وی در ادامه درخصوص آخرین وضعیت اعزام زائرین به عتبات عالیات هم گفت: با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا درحال حاضر اعزام‌ها به عتبات عالیات متوقف شده است.

نیک روش همچنین بااشاره به فعالیت 18 دفتر زیارتی در استان و زیان‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا بر این دفاتر، عنوان کرد: سازمان حج و زیارت برای حمایت از این دفاتر تمهیداتی در نظر گرفته که از جمله آن اعطای تسهیلات و تلاش برای بخشودگی مالیات چندماه اخیر آنها است.

وی خاطرنشان کرد: براین اساس، از دفاتر زیارتی استان می‌خواهیم تا آخر تیر ماه برای اخذ تسهیلات در سامانه کارا ثبت نام کنند.

 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار