کد خبر: ۸۷۱۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱ 06 July 2020
تابناک/رشت - ایرنا - رئیس دانشگاه گیلان گفت: این دانشگاه در جمع برترین های نظام رتبه بندی موضوعی شانگهای در ۲۰۲۰ قرار گرفت.

احمد رضی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نظام رتبه بندی شانگهای در سال ۲۰۲۰ میلادی برای چهارمین سال، رتبه بندی موضوعی دانشگاه های برتر دنیا را منتشر کرد که در این رتبه بندی، دانشگاه گیلان در زمینه موضوعی مهندسی مکانیک و مهندسی عمران با کسب رتبه ۳۰۰ - ۲۰۱ در جمع ۳۰۰ دانشگاه برتر دنیا در این حوزه قرار گرفت.
وی با بیان اینکه نظام رتبه بندی شانگهای در سال ۲۰۲۰ در ۵۴ رشته در قالب ۵ حوزه شامل مهندسی ، علوم پایه، علوم زیستی، علوم پزشکی و حوزه علوم اجتماعی انجام گرفته، افزود: تنها دانشگاه هایی می توانند در این حوزه ها مورد ارزیابی قرار گیرند که از حداقل تعداد تولیدات علمی در بازه زمانی ۲۰۱۸- ۲۰۱۴ در پایگاه وب آو ساینس برخوردار باشند.
دانشگاه گیلان در رشته مهندسی شیمی در سال ۲۰۱۸ نیز در بین ۵۰۰ دانشگاه برتر نظام بین المللی شانگهای قرار گرفت. 
رتبه ­بندی شانگهای یکی از معتبرترین رتبه ­بندی های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگهای ژیائوتنگ چین منتشر می شود که این رتبه بندی در قالب یک پروژه بزرگ در کشور چین برای اولین بار در ژوئن سال ۲۰۰۳ میلادی توسط دانشگاه شانگهای منتشر شد و به صورت سالانه روزآمد می­ شود. 
بر اساس آخرین آمار، هم اکنون حدود ۱۷ هزار دانشجو در رشته های مختلف مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل هستند، این دانشگاه دارای افزون بر ۵۶۰ عضو هیأت علمی است.
دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای یک پردیس دانشگاهی و ۱۰ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، منابع طبیعی، هنر و ...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار