کد خبر: ۸۷۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ 08 July 2020

 

دفاتر پیشخوان کار پذیرش تعویض کارت ملی انجام نمی‌دهند
برای تعویض کارت ملی خودم و همسر 85ساله‌ام روز سه‌شنبه به 7دفتر پیشخوان در مرکز شهر مراجعه کردیم که یا بسته بودند یا کار تعویض کارت ملی انجام نمی‌دادند. برخی افراد به‌خصوص سالمندانی نظیر ما این کار را انجام نداده‌اند، اکنون انصاف این است که نهایتا با دریافت جریمه‌ای مشخص کارت قبلی را تمدید کنند تا امکان صدور کارت‌های ملی جدید فراهم شود. همه دفاتر پیشخوان به بهانه شلوغی ناشی از احراز هویت و کارهای مربوط به سهام عدالت از انجام دیگر امور به‌خصوص تعویض کارت ملی سرباز می‌زنند و جدای اینها در هیچ دفتری فاصله‌گذاری اجتماعی یا اجباری بودن ماسک رعایت نمی‌شود و مراجعان در فضاهای بسته و تنگ از سر و کول هم بالا می‌روند.
کاملیا کامکار 80ساله از تهران 

   تفاوت قوانین در دو سوی جاده امام‌رضا(ع) 
در جاده امام‌رضا بعد از پاکدشت جاده‌ای به طول 6کیلومتر هست که به ورامین وصل می‌شود. چطور می‌شود که به نصف این جاده مجوز تالار می‌دهند، ولی به الباقی هیچ‌گونه مجوزی نمی‌دهند؟ یک نفر علت این کار را توضیح دهد که چطور تالار ضرورت دارد اما امور واجب مردم ضرورت ندارد؟ چرا هرچه پیگیری می‌کنیم به هیچ راهی نمی‌رسیم؟
امین پور از پاکدشت

   چرا جلوی عرضه قلیان را نمی‌گیرند
درحالی‌که عنوان شده عرضه قلیان در این شرایط 100درصد تخلف است بسیاری از مکان‌هایی که پیش از این قلیان داشتند اکنون هم قلیان ارائه می‌کنند، اما فقط کارشان را پنهانی انجام می‌دهند. این موضوع جدای مضرات کلی قلیان است که همواره بر آن تأکید می‌شود و بدیهی است که در این شرایط قلیان می‌تواند عامل شیوع کرونا باشد.
الفت از تهران

   از این وضعیت به آستانه جنون رسیده‌ایم
هر روز اخبار تلخ از نابودی جنگل‌ها، محیط‌زیست، زیرساخت‌ها، معادن، دریاها، منابع ریز ودرشت، اختلاس‌ها، بی‌اخلاقی‌ها و... می‌شنویم. تبعات اقتصادی این وضعیت در شرایطی که کرونا موضوعی جهانی است یک طرف و بی‌تفاوتی به وضعیت روحی و روانی مردم سوی دیگر. فقط اگر این همه اتفاق داستان باشد و واقعیت هم نباشد خواننده دچار افسردگی می‌شود تا چه رسد به آنکه حقیقت داشته باشد. واقعا به‌عنوان یک جوان نمی‌دانم چطور به این روزمرگی‌های تلخ و اندوهبار ادامه بدهم، چطور مبارزه کنم و چطور خودم را حفظ کنم؟
جوان 30ساله از بسطام

   نابسامانی در نوبت‌دهی بیمارستان شریعتی
وضعیت نوبت‌دهی برای ویزیت پزشک فوق‌تخصص در بیمارستان شریعتی بسیار نابسامان است. به‌طوری‌که برای اخذ نوبت حضوری مشکلات بسیاری وجود دارد و نوبت‌دهی از طریق سایت‌ها را پذیرش بیمارستان انجام نمی‌دهد و فقط وقت حضوری مورد قبول است. چرا در این شرایط حاد کرونا با مردم این کار را می‌کنند؟
دولتشاهی از تهران

   هزینه‌های سرسام‌آور کارت‌های اعتباری تلفن همراه 
مسئولان یک‌بار هم که شده با خط‌های شارژی تلفن همراه به‌خصوص ایرانسل برای کارهای ضروری خود مکالمه کنند تا متوجه شوند چه میزان هزینه به مردم تحمیل می‌شود و چگونه شارژ 10هزارتومانی ظرف چند دقیقه ته می‌کشد. حتی اگر این مکالمه شما انتظار پشت خط یکی از تلفن‌های گویا باشد!
زارعی از زنجان

   دریافت 400هزارتومان برای کد رهگیری
برخی بنگاه‌های معاملاتی بابت ارائه کد رهگیری در قراردادهای اجاره‌ای 300تا 400هزار تومان تقاضا می‌کنند؛ درحالی‌که بسیاری از مستأجران قرارداد خود را با صاحبخانه تمدید و اجاره‌نامه را پشت‌نویسی کرده‌اند. چرا این عده باید کاسبکارانه برای تمدید آن کد رهگیری چنین رقمی طلب کنند؛ درحالی‌که دیگر توانی برای مردم نمانده که هزینه‌های پیش‌بینی نشده بپردازند؟
داوودی از پردیس

   صادرات که کم است چرا میوه کیفی عرضه نمی‌کنند
بهترین، مرغوب‌ترین و نایاب‌ترین میوه‌های نوبرانه و تازه‌ترین سیفی‌جات، مواد غذایی پاک و تمیز و مرتب در بسته‌بندی‌های شیک، زیبا و استاندارد و در وسایل مخصوص حمل‌ونقل سردخانه‌دار و یخچال‌های عظیم صادر می‌شدند که طبیعتا در شرایط کرونایی این صادرات کاهش یافته است. آیا در این وضعیت همچنان مردم باید با میوه‌های نامرغوب و سبزیجات درجه پایین سر کنند؟ حتی در این شرایط هم نمی‌خواهند خدمات مطلوب به جامعه ارائه شود؟
دوستعلی از تهران

   از وام خرید مسکن به وام کمک هزینه اجاره رسیده‌ایم!
هرچقدر هم که تحریم‌ها سنگین و کرونا کمرشکن باشد که هست اگر مدیریت‌ها روی روال و انصاف بود و هرکسی کار خود را به درستی انجام می‌داد اکنون از وام کمک هزینه خرید منزل به وام کمک هزینه اجاره منزل نرسیده بودیم. واقعا اگر به همین روال ادامه یابد باید به‌زودی شاهد کمک هزینه خرید نان باشیم.
مینا از لاکان رشت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار