کد خبر: ۸۷۲۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴ 09 July 2020

صادرات 600 میلیون دلاری کالا در گیلان هدف‌گذاری شد

 

تابناک/گروه استان‌ها- استاندار گیلان گفت: صادرات ۶۰۰ میلیون دلاری کالا در گیلان هدف‌گذاری شد که امیدواریم با همت تجار و فعالان اقتصادی به این منظور دست یابیم.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع عصر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استانداری گیلان با تاکید بر ضرورت افزایش تولید و صادرات در این استان اظهار داشت: باید با پیگیری و تکمیل پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و بهره‌گیری از اعتبارات در بخش‌های مختلف زمینه افزایش صادرات استان گیلان را فراهم کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه کشور ما برخلاف بسیاری از کشورهای دنیا در ایام شیوع کرونا فعالیت‌های اقتصادی خود را تعطیل نکرد بیان داشت: کشور ما در سال 95 رشد اقتصادی بسیار بالایی داشت که در بین تمام کشورها به‌نوعی بی‌سابقه است.

وی با اشاره به اینکه احیای صنعت چای نیازمند ورود بخش خصوصی و تقویت صندوق حمایت از صنعت چای است تصریح کرد: حمایت مستمر و یارانه‌ای از صنعت چای ممکن نیست و باید از ظرفیت بخش خصوصی در این حوزه بیشتر استفاده کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر استفاده از ظرفیت اتاق بازرگانی و اتحادیه اوراسیا جهت توسعه اقتصادی کشور افزود: فعالیت تجاری و بازرگانی بین‌المللی ICC نیز در کنار ظرفیت‌های یاد شده در نهایت منجر به ارتقا اقتصادی ایران می‌شود.

زارع با اشاره به هدف‌گذاری 600 میلیون دلاری در حوزه صادرات استان گیلان در سال 99 اظهار داشت: عوامل مختلفی باعث شد که سال سختی در حوزه صادرات را پشت سر بگذاریم اما امسال برای 600 میلیون دلار در صادرات هدف‌گذاری شده است که امیدواریم با همت تجار و فعالان اقتصادی به این منظور دست یابیم.

وی با بیان اینکه برگرداندن ارز توسط فعالان اقتصادی ضرورت دارد تصریح کرد: توسعه منطقه آزاد انزلی و استفاده از ظرفیت‌های آن برای پیشرفت اقتصادی گیلان بسیار اهمیت دارد لذا باید ظرفیت‌های این منطقه استراتژیک آزادسازی شود.

رئیس سازمان چای کشور نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات مثبت انجام شده در این حوزه طی 2 سال اخیر اظهار داشت: چایکاران کشور در این مدت انگیزه بیشتری برای فعالیت پیدا کردند و تقویت صندوق حمایت از توسعه صنعت چای نیز بسیار موثر است.

حبیب جهانساز با بیان اینکه به‌دلیل نباریدن باران در خرداد ماه باغات چای را بهزراعی کردیم افزود: به چایکاران برای بهزراعی باغات چای کمک کردیم و به آنها تسهیلات ارزان‌قیمت و سرمایه در گردش نیز پرداخت شد که این عوامل احیای این صنعت را در پی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار