آیت الله رحمت، شاگرد و عضو دفتر استفتائات حضرت امام(ره):
آیت الله محمد رضا رحمت، شاگرد و عضو دفتر استفتائات حضرت امام(ره) کتابخانه شخصی خود در شهر قم را با 7هزار نسخه کتاب وقف کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد کرد.
کد خبر: ۸۷۳۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲ 09 July 2020

به گزارش تابناک رضوی، آیت الله محمد رضا رحمت، شاگرد حضرت امام(ر] و شهید آیت الله مصطفی خمینی و عضو دفتر استفتائات حضرت امام(ره) کتابخانه شخصی خود در شهر قم را با 8هزار نسخه کتاب وقف کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد کرد. 

آیت الله محمد رضا رحمت در نامه ای به مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان از نامگذاری کتابخانه مرکزی مشهد مقدس به نام رهبر کبیر انقلاب ابراز خرسندی کرد.

وی علاقه و میل به مطالعه را جزئی از زندگی خود عنوان کرد وادامه داد: کتابخانه شخصی ام حاصل 60سال مطالعه و گردآوری کتابهای مورد علاقه ام بوده است و این کتابخانه را با بیش از 7هزار کتاب در موضوعات مختلف با افتخار به کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد وقف می کنم.

متن نامه ایت الله رحمت به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت الاسلام آقای حاج شیخ علی اکبر سبزیان دام افاضاته

سلام علیکم

مطلع شدم کتابخانه مرکز بنام ایت الله العظمی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه تاسیس نموده اید. لذا تصمیم گرفتم بعنوان شاگردی از شاگردان آن بزرگوار کتابخانه شخصی خودم را که متجاوز از شصت سال جمع آوری نموده و شیدیا مورد علاقه من می باشد با کمال میل وقف کتابخاه مذکور نمایم. لطفا ترتببی اتخاذ نماید که کتابها موجود در قم را به آن کتابخانه منتقل نمایند. قبلا از مساعدتی که می فرمائید تشکر می کنم. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

ملتمس دعا- محمد رضا رحمت

جماران چهارم تیرماه مصادف با ولادتم

شایان ذکر است کتابهای کتابخانه آیت الله رحمت شامل بعضی نسخ خطی، چاپ سنگی و کتابهای ارزشمندی در حوزه های مختلف علمی ودینی است.

گفتنی است یادمانی از ایت الله رحمت به پاس اهدای کتابخانه شخصی خود و بزرگداشت این شاگرد بزرگوار امام خمینی(ره) علیه در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد نصب خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار