کد خبر: ۸۷۳۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱ 10 July 2020

 

 

غلامحسین ولدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : همچنین در این مدت  ۳۲۰ هزار و ۷۵ تن کالا در راه آهن شمال ۲ بارگیری شده که نسبت به سال قبل در این زمان که ۲۳۶ هزار و ۹۳ تن بود،  رشد ۳۵ درصدی داشته است.

وی افزود: طی همین مدت تحقق برنامه ها در راه آهن شمال ۲ نسبت به برنامه ابلاغی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در زمینه بارگیری ۲۲۹ درصد و در مورد تخلیه بار ۱۲۳ درصد بوده است.

وی بیان کرد: طی امسال در مجموع  ۱۱۰ هزار و ۸۶۶ تن کالا در پایانه ریلی آستارا حمل شده که نسبت به ۸۷ هزار و ۱۴۱ تن مدت مشابه پارسال، ۲۷ درصد رشد داشته است.

ولدی گفت: در این مدت در مجموع ۵۸ هزار و ۸۲۷ تن کالا نیز از طریق پایانه ریلی آستارا به کشور آذربایجان صادر شده که نسبت به همین زمان در سال قبل که ۲۴ هزار ۲۸۱ تن بوده رشد۱۴۳ درصدی دارد.

وی  عمده کالاهای ترانزیتی و وارداتی را در پایانه ریلی آستارا شامل چوب، الوار، عدس، گندم و جو عنوان کرد و گفت : کشور عراق مقصد اصلی بارهای ترانزیتی پایانه ریلی آستارا بوده است.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ تصریح کرد: سیمان، کلینر، مواد شیمیایی، کاشی، آهن آلات و لوازم خانگی عمده کالاهای صادراتی از طریق این خط ریلی به کشور آذربایجان است.

 راه آهن قزوین – رشت نیمه اسفندماه سال۹۷ با حضور رئیس جمهوری و هیأت هایی خارجی، به طور رسمی افتتاح شد. این مسیر به صورت یک خطه از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران – تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد.  
راه آهن قزوین – رشت ۵۳ تونل به طول ۲۲ کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و ۴۳۰ متر روی سد منجیل ساخته و یکی از مهمترین اهداف احداث آن تکمیل نوستراک شمال – جنوب است؛ هم اکنون برای تحقق این مهم در ادامه راه اهن رشت – قزوین، مسیر ریلی از رشت به سمت بندرانزلی، کاسپین و آستارا در حال تکمیل است.  
اولین محموله بار گیلان از طریق خط ریلی نیز نیمه اردیبهشت ماه سال گذشته  از مبدأ خوزستان به رشت رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار