با معرفی مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان فارس، اهالی ورزش درخواست ها و گلایه های خود را مطرح کردند.
کد خبر: ۸۷۳۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹ 11 July 2020

تابناک فارس به نقل از مهر:پس از اینکه بازداشت مدیرکل ورزش و جوانان فارس به درازا کشید، وزارت ورزش و جوانان تصمیم دیگری گرفت و سرپرست اداره کل استان پهناور فارس را منصوب کرد.

«عباس حاجی زاده» فردی که اگرچه همچون مدیرکل بازداشت شده، از بدنه آموزش و پرورش به جایگاه سکانداری ورزش فارس رسیده اما تاکنون از جمله افراد بی حاشیه ورزش فارس بوده و سمت‌هایی همچون رئیس هیأت بدمینتون و رئیس تربیت بدنی آموزش و پرورش فارس را برعهده داشته است.

حالا سکان کشتی ترک خورده ورزش فارس در دستان «عباس حاجی زاده» و امروز نخستین روز فعالیت جدی اوست اما فعلاً او سرپرست این کشتی است و به احتمال زیاد هم ابلاغ مدیرکلی ورزش و جوانان فارس به نام وی زده خواهد شد که باید صبر کرد.

اما تعدادی از اهالی ورزش استان از جمله پیشکسوتان، مربیان و مسئولین هیأت‌های ورزشی در گفتگو با خبرگزاری مهر خواسته‌های خود را از مدیرکل آینده ورزش و جوانان فارس بیان داشتند و خواستار حضور مدیرکلی با شرایط بهتر در رأس ورزش استان شدند.

افراد متملق را از ورزش فارس دور کند

نوذر مظاهری پیشکسوت فوتبال فارس ابراز می‌کند: مدیرکل آینده ورزش استان باید شهامت و جرأت کار کردن را داشته باشد و افراد چاپلوس و متملق را از ورزش فارس به دور نگه دارد. او باید وضعیت زمین‌های فوتبال در شیراز هم گسترش دهد و پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برساند باید توان گرفتن حق استان از بودجه وزارت نفت را داشته باشد به امور پیشکسوتان رسیدگی نماید ورزش بانوان فارس را از رکود خارج کند و با هزینه کردن مبلغی بتواند برای شیراز سهمیه لیگ برتری فوتبال بگیرد.

ویرانه ورزش فارس را آباد شود

مجید نورایی پور مربی پرسابقه ژیمناستیک و شمشیربازی فارس نیز گفت: باید بگویم که ورزش فارس به شدت ویرانه شده، اداره کردن ورزش نیاز به ریزه کاری و ظرافت دارد پس اگر مدیرکل آینده ورزش فارس می‌خواهد بداند چه کار کند، باید از پیشکسوتان، آنهایی که دارای افتخار ملی (قهرمان و یا مربی)، تحصیلات دانشگاهی فوق به بالا و تجربه مدیریتی و اجرایی در هیأت یا فدراسیون‌های ورزشی دارند استفاده نماید.

این مربی و سرپرست اسبق تیم‌های ملی ژیمناستیک و شمشیربازی می‌گوید: مدیرکل آینده باید در هر رشته ورزشی کمیته‌هایی نظیر برنامه ریزی، فنی، توسعه، همگانی و.... تشکیل دهد، ابزار، امکانات و فرصت در اختیارشان قرار دهد و سپس از آنها برنامه بخواهد او و کارشناسانش نمی‌توانند برنامه‌ای موفق بریزند و یا هر فعالیت لازم و ضروری از جمله قهرمان پروری، درآمدزایی و… باید با افراد ارزشمند و پیشکسوت واقعی جلسه بگذارند. به نظر من این افراد می‌توانند ویرانه ورزش فارس را تبدیل به آبادی کنند.

نورایی پور تصریح کرد: مدیرکل آینده ورزش فارس با انسان‌هایی حساس و زحمت کش و عاشق و در عین حال بی جیره و مواجب روبرو خواهد بود این افراد با عشق و مرارت و خون دل در ورزش فارس ساخته شده‌اند باید آنها را یافته و با خود همراه سازد.

صداقت و رضای خدا را سرلوحه قرار دهد

اصغر اکبری، مربی اسبق تیم‌های ملی جوانان و قشقایی شیراز می‌گوید: در حال حاضر ورزش ایران دچار نابسامانی شدیدی شده و ویروس کرونا هم مزید بر علت می‌باشد استان فارس از جمله استان‌های زر خیز استعداد در تمامی رشته‌ها ورزشی است و به همین خاطر نیاز مبرم به مدیران کار بلد و توانمند در مدیریت و برنامه ریزی جهت رشد و توسعه و شکوفایی تمامی رشته‌های ورزشی و شناسایی به تیم‌های ملی کشور داریم.

اکبری ادامه داد: مدیری لازم داریم که در وهله اول صداقت و رضای خدا را سرلوحه کارش قرار دهد و بتواند بطور صحیح از افراد دلسوخته و خاک خورده و از مشاورانی که تحصیلکرده و در امر ورزش به روز و از تجربه کافی برخوردار بوده استفاده کند تا بلکه کشتی ورزش فارس را به سلامت به سرمنزل مقصود برساند.

برای موفقیت فوتبال و فوتسال برنامه ریزی شود

کوروش امامی فر، دبیر هیأت فوتبال فارس نیز گفت: به نظر من مدیر کل ورزش جدید باید بتواند برنامه‌ای مشخص برای ورزش حرفه‌ای استان از جمله فوتبال داشته باشد یعنی با هدفگذاری صحیح، موجبات صعود یا افتخار آفرینی و موفقیت تیم‌های فوتبال و فوتسال فارس را در عرصه لیگ برتر کشور فراهم کند همچنین در زمینه بوجود آوردن زمین‌های فوتبال در سطح شهر شیراز و کمک به هیأت‌ها جهت انجام امور توسعه‌ای برنامه داشته باشد.

به داوران و ناظران داوری توجه شود

منصور نبی زاده، ناظر شیرازی رقابت‌های لیگ فوتبال ایران ابراز می‌کند: مدیر کل آینده ورزش فارس باید رسیدگی به کار داوران و ناظرین داوری را هم یکی از اولویت‌های کار خود قرار دهد وی همچنین باید از یک نفر صاحب نفوذ در فدراسیون استفاده نماید.

احیای ورزش فارس

عبدالرحمان صبردل شادمان، مربی و داور با سابقه تکواندو و رئیس سابق این رشته رزمی در فارس بیان کرد: مدیر کل آینده ورزش فارس به احیای ورزش فارس بپرداز به پیشکسوتان اهمیت بدهد در روند هیأت‌های ورزشی کم کار بازنگری یا جابجایی انجام دهد رئیس هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولان فارس را با پارتی بازی انتخاب نکند.

مربی دوومیدانی معلولان فارس تصریح کرد: توقعات ما ورزشکاران معلول فارس از قدیم زیاده بوده و هست، امیدواریم مدیرکل آینده ورزش حرف ما را گوش دهد، مسئله اول این هست که دوست و رفیق و خانواده اش را که تخصصی در ورزش ندارند استخدام نکند دوم به سفارش این مسئول و آن مسئول، اقوام مسئولین را استخدام نکند به مشکلات پیشکسوتان فارس برسد و مربیانی که ملی پوش تحویل تیم ملی می‌دهند را تشویق و کمک کند.

محمد حسین فیروزی گلایه افزود: پارسال تیم من قهرمان کشور شد ولی کسی یک تقدیر از ما هم نکرد.

فیروزی افزود: برای انتخاب رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین فارس پارتی بازی و اعمال نفوذ نکند نه مثل چهار سال قبل که همه رأی دهندگان را خودشان چینش کنند و به آنها هم بگویند اجبارا به این شخص باید رأی بدهید.

‌تفکرات فعلی حاکم بر ورزش فارس تغییر کند

آرش فدعم مربی و داور رده بالای تکواندوی فارس و ایران می‌گوید: مسائل و مشکلات در ورزش فارس بسیار زیاد است. باید تفکرات فعلی حاکم بر ورزش فارس را تغییر دهد. جمع کردن این مسائل کار بسیار سختی است امیدوارم که از عهده‌اش برآید.

هیأت‌ها ورزشی حیاط خلوت غیرورزشی‌ها نشود

رئیس هیأت ورزش‌های کارگران فارس ابراز کرد: توقع و انتظار من به عنوان متولی ورزش کارگران از مدیرکل آینده ورزش فارس این است که با توجه به اینکه هیأت ورزش کارگران بزرگترین هیأت ورزشی استان متشکل از ۳۰ انجمن ورزشی می‌باشد و سالانه بیش از سی اعزام به مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی دارد عدالت را در تخصیص بودجه بین هیأت‌ها رعایت نماید.

امید جواندل می‌گوید: توقع داریم مدیریت شیشه‌ای به گونه‌ای که همه چیز شفاف و روشن باشد را در کلیه ارکان ورزش فارس جاری سازد و از افراد مدیر و بی حاشیه و متخصص و فراجناحی در ارکان اداره کل استفاده نماید. با توجه به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه به ورزش همگانی توجه ویژه داشته باشد. ریاست هیأت‌های ورزشی حیاط خلوت غیر ورزشی‌ها نگردد. همه تیم‌ها را به یک چشم بنگرد.

ناصر (محسن) نعمتی مربی و سرپرست تیم لیگ برتری فوتسال ارژن شیراز می‌گوید: ما امیدواریم مدیر کل آینده ورزش فارس تمام تیم‌های ورزشی استان را به یک چشم نگاه کند.. اگر بودجه‌ای هست به تیم‌ها به یک اندازه اختصاص دهد نه اینکه به تیم‌های فجر سپاسی و قشقایی بیشتر کمک کند ولی به تیم ارژن از بقیه کمتر.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار