کد خبر: ۸۷۳۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸ 11 July 2020
 

استاندار گیلان گفت : گیلان از نظر شیوع کرونا در دوباره وضع هشدار قرار دارد.

 
افزایش 5 تا 10 درصدی آمارمبتلایان به کرونا در گیلانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گیلان ؛ استاندار گیلان امروز در نشست ستاد مقابله با کرونا با اعلام افزایش 5 تا 10 درصدی آمار مبتلایان به این ویروس در استان در یک هفته گذشته گفت : وضعیت چند شهرستان سفید به وضعیت زرد و در 2 روز اخیر، وضعیت شهرستان های زرد به حالت هشدار تغییر کرده است.
 

ارسلان زارع با بیان اینکه مردم گیلان در روزهای اوج شیوع  کرونا به ویژه در اسفند و فرروردین دستورالعمل های بهداشتی را جدی می گرفتند افزود : اما در زمان کنونی فقط  50 درصد مردم هشدارها و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می کنند.  
وی با بیان اینکه مقابله و مهار کرونا بدون همراهی مردم به هیچ وجه امکان پذیر نیست

 

از شهروندان خواست با شدت و حساسیت بیشتری رعایت دستورالعمل‌های های بهداشتی ، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.

 

استاندار گیلان خاطر نشان کرد : برگزاری مراسم عروسی در تالار و باغ های گیلان ممنوع است و صاحبان تالارها باید ودیعه مردم  برای برگزاری مراسم را پس دهند.  

 

ارسلان زارع با بیان اینکه برگزاری هرگونه مراسم ترحیم و عزاداری چه در مکان‌های مسقف یا غیرمسقف، ممنوع است بار دیگر تاکید کرد : مردم از حضور در اجتماعات ، دورهمی‌ها ، مراسم عروسی و عزا و همچنین مکان های سرپوشیده پرهیز کنند.  

 

وی به ضرورت استفاده از ماسک به عنوان یک عامل تاثیرگذار در کاهش شیوع کرونا اشاره کرد و افزود : باید ماسک به اندازه کافی در دسترس مردم قرار گیرد.

 

استاندار گیلان خاطر نشان کرد : علاوه بر نظارت در توزیع و تامین مواد اولیه تولید ماسک باید سرمایه ‌گذاران و کارآفرینان را برای تغییر در خطوط برای تولید این محصول  بهداشتی تشویق و ترغیب کرد.    

 

ارسلان زارع همکاری بیشتر سازمان ‌های مردم نهاد و ایجاد پویش‌های اجتماعی در نهادینه کردن فرهنگ اجرای دستورالعمل های مقابله با بیماری کرونا را ضروری دانست و از نخبگان ، روحانیان، ائمه جمعه و جماعات، افراد با نفوذ اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد خواست در کنار نهاد‌های نظارتی ، دریادآوری ضرورت اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی به یکدیگر خودجوش عمل کنند.  

 

وی در ادامه با قدردانی از تلاش های صداوسیما و دیگر رسانه ها در افزایش آگاهی عمومی از رسانه ملی خواست فرهنگ رعایت دستورالعمل های بهداشتی را بیش از گذشته ترویج کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار