کد خبر: ۸۷۴۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹ 12 July 2020

 

 

تابناک/دبیر آزمون استخدامی بخش خصوصی اعلام کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۹۰ درصد از شرکت کنندگان آزمون استخدامی که با سه مهارت شغلی و ۸۰ درصد افرادی که دارای دو مهارت شغلی هستند جذب مشاغل شدند.

محمدحسین قمری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری سومین آزمون استخدامی بخش خصوصی اظهار کرد: استخراج این دوره از آزمون در حال انجام است؛ چرا که به دلیل شیوع ویروس کرونا بخشی از مصاحبه‌های پذیرفته شدگان به صورت آنلاین برگزار شد و تعدادی نیز در محل شرکت متقاضی، به صورت حضوری بوده است.

وی ادامه داد: ما بر اساس آخرین نظر سنجی‌هایی که داشتیم حدود ۲۰ هزار نفر از شرکت کنندگان این آزمون دعوت به همکاری شدند که این تعداد با مصاحبه شوندگان متفاوت است.

قمری خاطر نشان کرد:  علاوه بر آن بررسی‌های ما همچنین نشان می‌دهد که ۹۰ درصد از شرکت کنندگانی که دارای سه مهارت شغلی و ۸۰ درصد افراد دارای دو مهارت دعوت به همکاری شدند.

دبیر آزمون استخدامی بخش خصوصی تعداد شرکت کنندگان در سومین آزمون استخدامی را ۸۰ هزار نفر ذکر کرد و یادآور شد: تقریبا ۵ تا ۶ درصد در این آزمون حضور نداشتند ولی همین تعداد از افراد به دلیل آنکه رزومه را پر می‌کنند جز لیست معرفی شدگان قرار می‌گیرند ولی افرادی که در آزمون شرکت کنند در اولویت قرار دارند و امتیازات بیشتری دارند.

قمری، بیشترین جذب شرکت کنندگان در این آزمون را مربوط به حوزه IT دانست و گفت: جذب این بخش به طور کامل است و در بخش “فروش و بازار” و مدیریت در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

وی با اشاره به میزان جذب نیروهای انسانی در حوزه‌های علوم انسانی و هنری توضیح داد: در چهارمین آزمون استخدامی یکی از بزرگترین مجموعه‌هایی که ما با آنها همکاری داریم، سازمان صدا و سیما درصدد جذب ۲۷ عنوان شغلی در سراسر کشور است.

قمری با تاکید بر اینکه مشاغل مورد تقاضای صدا و سیما در حوزه‌های علوم انسانی و فرهنگی و فنی دانست.

دبیر آزمون استخدامی بخش خصوصی همچنین به برگزاری چهارمین دوره برگزاری این آزمون اشاره کرد و گفت: چهارمین دوره برگزاری این آزمون از روز گذشته، شنبه ۲۱ تیر ماه آغاز شده و تا ۳ مرداد ماه ادامه دارد و تاکنون ۱۸ هزار عنوان موقعیت شغلی اعلام وصول شده که از این تعداد ۱۰ هزار مورد آن مربوط به صدا و سیما و ۳ هزار مورد آن فولاد هیربد و مابقی مربوط به شرکت‌های کوچکتر می شود.

وی با تاکید بر اینکه این ۱۸ هزار عنوان شغلی وصول شده از سوی ۲۴۰۰ شرکت بوده است، خاطر نشان کرد: موقعیت‌های شغلی مربوط به حدود ۲۶۶ رده شغلی می‌شود.

قمری به بیان کیفیت سوالات این آزمون پرداخت و گفت: این آزمون شامل ۸۰۳ سوال شایستگی شغلی است و داوطبان بعد از ثبت نام  و انتخاب شغل مورد نظر، تعدادی از شایستگی‌های شغلی را انتخاب و در آزمون مربوطه شرکت می‌کنند.

دبیر آزمون استخدامی بخش خصوصی اضافه کرد: از داوطلبان بر اساس شایستگی شغلی که انتخاب می‌کنند، آزمون گرفته می‌شود و از سوی دیگر شرکت‌ها افراد مورد نظر را بر اساس شایستگی‌ها انتخاب می‌کنند.

به گفته وی شایستگی شغلی شامل دانش تخصصی و یا مهارتی و یا توانایی است که بخش توانایی از طریق آزمون استعداد یابی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه آزمون چهارمین دوره به صورت آنلاین برگزار خواهد شد، گفت: کلیه فرآیندهای این دوره از آزمون از ثبت نام، اصالت سنجی مدارک و آزمون، آنلاین است و ۳ برابر ظرفیت اعلام شده به شرکت‌ها معرفی خواهند شد.

به گزارش ایسنا، چهارمین دوره آزمون استخدامی بخش خصوصی کاملا به صورت آنلاین در اول شهریورماه سال جاری برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار