برای تجزیه هر قطعه پلاستیک ۳۰۰ تا هزار سال زمان لازم است و به‌عنوان قاتل خاموش محیط زیست از آن یاد می‌شود.
کد خبر: ۸۷۴۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵ 12 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» فردین حکیمی با بیان اینکه سالیانه 3 میلیون تن پلاستیک در ایران تولید می شود، اظهارداشت: برای تجزیه هر قطعه پلاستیک 300 تا هزار سال زمان لازم است و به‌عنوان قاتل خاموش محیط زیست از آن یاد می‌شود.

وی افزود: هر سال در تقویم جهانی روز سوم جولای مقارن با روز جهانی بدون پلاستیک نام‌گذاری شده است، اما در ایران روز 21 تیرماه را روز بدون کیسه‌ی پلاستیکی نام‌گذاری کرده‌اند.

مدیرکل محیط زیست استان البرز با اشاره به اقدامات این سازمان، بیان کرد: یکی از اقدامات اجرای برنامه‌‌های نمادین با کمک سمن‌ها در ادوار گذشته جهت توزیع کیسه‌های پارچه‌ای در فروشگاه‌ها بود.

حکیمی با بیان اینکه اقدامات دیگر سازمان محیط زیست استان البرز سفارش کیسه‌های پارچه‌ای برای توزیع در مدارس در سال 98 بود، عنوان کرد: دوره‌های آموزشی با اولویت پسماند برای مربیان مدارس پیش دبستانی استان برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با سازمان‌های زیرنظر شهرداری، تصریح کرد: ده‌ها برنامه نمادین در مناسبت‌های محیط زیستی در شهرستان‌های استان با هدف دعوت از شهروندان جهت استفاده از کیسه‌های چندبار مصرف بجای کیسه‌های پلاستیکی اجرا شد.

حکیمی خاطرنشان کرد: شبکه‌های مجازی مختلف بصورت استانی و شهرستانی با هدف آشنایی مردم با مسائل مختلف محیط زیست ایجاد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار