با توجه به تغییراتی که در قیمت انواع لوازم خانگی در نتیجه نوسان قیمت ارز شاهد هستیم، نظارت بر بازار برای شفاف‌سازی افزایش قیمت‌ها تشدید شده است.
کد خبر: ۸۷۴۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 13 July 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت فارس گفت: با توجه به تغییراتی که در قیمت انواع لوازم خانگی در نتیجه نوسان قیمت ارز شاهد هستیم، نظارت بر بازار لوازم خانگی نیز به منظور شفاف‌سازی افزایش قیمت‌ها تشدید شده است.
محمد ابراهیم صداقت افزود: بر همین اساس در ۲ ماه گذشته افزون بر ۶۰۰ بازرسی از واحد‌های عرضه لوازم خانگی داخلی و خارجی در استان و شیراز انجام شده و ۴۷ پرونده تخلف به ارزش ریالی افزون بر ۱۲۰ میلیون ریال تشکیل شده است.
وی ادامه داد: حدود ۴۰ شرکت داخلی تولید کننده لوازم خانگی نیز قیمت کالا‌های تولیدی خود را در سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ثبت کرده‌اند که مردم می‌توانند با مراجعه به این سامانه در جریان قیمت‌ها قرار گیرند.
او اظهار داشت: شهروندان در صورت مشاهده مغایرت بین قیمت ثبت شده در سامانه و قیمتی که فروشنده به آن‌ها اعلام می‌کند مراتب را از طریق تلفن ۱۲۴، ۱۳۵ و ۳۲۳۴۰۰۰۰ اطلاع دهند.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس افزود: فروشندگان ضمن اینکه در قبال خرید کالا از واحد‌های تولیدی باید فاکتور دریافت کنند، موظفند در قبال فروش آن کالا به خریدار نیز فاکتور معتبر ارائه دهند.
صداقت بیان کرد: همچنین واحد‌های فروش لوازم خانگی موظفند فاکتور کالا‌های موجود در فروشگاه را در دسترس داشته باشند تا در صورت مراجعه ماموران نسبت به ارائه آن اقدام کنند و در غیر این صورت جریمه خواهند شد.
وی، با تاکید بر لزوم برخورداری همه کالا‌ها و لوازم خانگی از خدمات پس از فروش گفت: همچنین تمام لوازم خانگی باید دارای شناسه کالا باشند تا به وسیله آن شناسه، امکان تایید اصالت آن کالا ممکن باشد.
صداقت گفت:کالا‌های فاقد شناسه به عنوان کالای قاچاق محسوب و جمع‌آوری می‌شوند.
او ادامه داد: همچنین امتناع و خودداری فروشنده از فروش کالایی که موجود دارد نیز تخلف محسوب و با متخلف برخورد خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار