کد خبر: ۸۷۴۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷ 13 July 2020

 

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، آستان قدس حسینی با شیوع کرونا در عراق برای مبارزه با این ویروس اقداماتی مختلفی را اجرایی کرد؛ به طوری که پس از قرنطینه شهر و تعطیلی مغازه‌ها، با توجه به اینکه کسب درآمد و معیشت خانواده‌های بسیاری با مشکل مواجه شد، توزیع بسته‌های حمایتی را در دستور کار قرار داد و روزانه بیش از ۲ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع کرد و در ماه مبارک رمضان نیز تعداد بسته‌های معیشتی توزیع شده به ۵۶ هزار بسته رسید.

طبخ غذای گرم در آشپزخانه حرم، طبخ و توزیع آن در اطراف شهر کربلا و همچنین تولید و توزیع ماسک نیز از دیگر اقدامات این آستان در ایام کرونا به شمار می‌رود.

اما پس از فراگیر شدن کرونا و افزایش مبتلایان به این ویروس، آستان قدس حسینی تصمیم گرفت بیمارستان‌هایی را برای درمان بیماران کرونایی تأسیس کند که نخستین مجموعه درمانی با عنوان «شفاء ۱» در دو هفته با ظرفیتی بالغ بر ۱۰۰ تختخواب به همت آستان قدس حسینی به بهره‌برداری رسید.

همچنین مرکز الشفاء ۲ در نجف اشرف، مرکز الشفاء ۳ در کنار بیمارستان الفرات بغداد، مرکز دارالشفاء ۴ در کنار بیمارستان ابن الخطیب بغداد، مدینة سیدالاوصیاء و مدینة الامام الحسین و مدینة الامام الحسن علیهم السلام برای درمان بیماران کرونایی و کمک به کادر درمان زیر نظر وزارت بهداشت عراق تأسیس و تجهیز شده است.

در زائرسرای امام حسن (ع) نیز که پیش از این پذیرای بیماران کرونایی بود، اکنون با بیش از ۴۰۰ تخت به منظور استراحت و اسکان کادر پزشکی و همچنین بیماران کرونایی فعال شده است و در این زائرسرا تمام امکانات همچون وعده‌های غذایی، اینترنت، تماس‌های تلفنی برای مبتلایان ارائه می‌شود.

همچنین با شیوع کرونا در شهرهای مختلف عراق، تأسیس بیمارستانی در استان میسان عراق در حال پیگیری است؛ به طوری که بیمارستانی در مساحت یک هزار و ۲۵۰ متر مربع احداث خواهد شد و در این مکان به فضای سبز اهتمام ویژه‌ای خواهد شد.

به گفته مهندس ناظر احداث این بیمارستان بیش از ۴۰ درصد پیشرفت داشته است و پس از تکمیل در اختیار کادر درمانی برای مداوای بیماران کرونایی قرار می‌گیرد.

یکی دیگر از اقدامات آستان قدس حسینی برای مبارزه با کرونا، ساخت کارخانه دارویی برای تأمین نیازهای دارویی مردم عراق است. بر همین اساس، کارخانه تولید دارو در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع در حوالی جاده کربلا به نجف با تجهیزات کارخانه تولید دارو ساخت کشورهای ایتالیا، آلمان و هند و دارای گواهینامه P.G.M ساخته می‌شود.

به گفته مسؤول سرمایه‌گذاری شرکت خیرات السبطین، تاکنون ۶۵ درصد کارخانه احداث شده است و تجهیزات این کارخانه تا سه هفته دیگر به بنادر عراقی خواهد رسید و پس از بازگشایی فعالیت‌های شرکت‌های هواپیمایی، نمایندگان شرکت‌های معتبر برای نصب این تجهیزات به کشور عراق سفر می‌کنند و امید است با بهتر شدن اوضاع بهداشتی در اوایل سال جدید میلادی این کارخانه راه‌اندازی شود.

به گزارش فارس، شیوع کرونا در عراق روز به روز در حال افزایش است و بسیاری از شهرهای عراق همچون کربلا و نجف در قرنطینه هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار