رکورددار درگ ایران گفت: اگر پیستی مخصوص درگ داشته باشیم، می‌توانیم حتی رکورد اروپایی‌ها را هم در این رشته بشکنیم.
کد خبر: ۸۷۴۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ 13 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سامان خنجری  بااشاره به 10 ساله سابقه حضورش در رشته درگ، اظهارکرد: از سال 1368 بود که وارد پیست اتومبیلرانی شدم و از اواخر دهه 80 که رشته درگ در ایران راه اندازی شد، به این رشته ورود کردم و طی این سالها بصورت مستمر در تمامی مسابقات درگ ایران حضور داشته‌ام.

وی بابیان اینکه طی این سالها جایگاه رشته درگ در ایران رشد کرده، افزود: کل مسابقه درگ طی کردن مسافتی در حدود 402 متر است که بسته به نوع خودروهایی که در ایران داریم، تاکنون رکوردهای بین 9 تا 15 ثانیه ثبت شده است.

این ورزشکار که دوسال پیش در مسابقات قهرمانی کشور رکورد 400 متر درگ ایران را به زیر 9 ثانیه رساند با ابراز نارضایتی از نبود یک پیست استاندارد مخصوص درگ در کشور، گفت: هرچند رکوردی که من در مسابقات اواخر سال 1397 ثبت کردم، جزو 10 رکورد برتر اروپا در این کلاس است، اما اگر پیستی مخصوص داشته باشیم، مطمئنم رکورد آنها را هم می‌زنم.

وی تصریح کرد: ورزشکاران درگ ما درحال حاضر روی آسفالت معمولی یا پیست آزادی و آیلند تمرین می‌کنند و مسابقه می‌دهند، درحالی که این پیست‌ها، پیست مخصوص ریس هستند و نه درگ.

وی اظهار کرد: پیست استاندارد درگ چسبندگی بالایی دارد، به حدی که وقتی روی آن راه می‌روی کفش‌ها از پاها جدا شود، اما در حال حاضر ما چنین پیستی که مجهز به کف استاندارد باشد را نداریم، چراکه هزینه‌های آن بسیار بالا است.

قهرمان درگ ایران تاکید کرد: امیدوارم فدراسیون برای ساخت یک پیست استاندارد درگ فراخوانی بدهد و بخش خصوصی را برای راه اندازی اینگونه پیست راغب کند.

وی دربخش دیگری از این گفت وگو از هزینه‌هایی که شرکت در مسابقات درگ روی دست علاقمندان به این رشته می‌گذارد، گفت و افزود: ورزشکاران این رشته بسته به نوع خودرویی که دارند و کلاسی که در مسابقات شرکت می‌کنند، متحمل هزینه‌هایی می‌شوند که ناشی از استهلاک قطعات خودرو است.

خنجری تصریح کرد: البته هزینه‌هایی که شرکت در مسابقات روی دست ورزشکار می‌گذارد، به رکوردی هم که در مسابقه ثبت می‌کند، بستگی دارد. برای نمونه اگر ورزشکاری رکورد 13 ثانیه را ثبت کند، متحمل هزینه‌های معمولی می‌شود، اما از رکورد 13 ثانیه به پایین به ازاء هر یک دهم ثانیه هزینه‌ها بصورت لگاریتمی بالا می‌رود.

وی درادامه به وضعیت زیرساختی رشته درگ در استان کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: از زمان روی کار آمدن رئیس کنونی هیات اتومبیلرانی استان، اقدامات خوبی در حوزه زیرساختی رشته‌های زیرمجموعه این هیات انجام گرفته که پیست‌های مجموعه دهکده المپیک از جمله آنها هستند.

مرد درگ ایران تصریح کرد: هرچند در شرایط فعلی پیستی استاندارد برای رشته درگ در کرمانشاه نداریم، اما اعتبارات لازم برای ایجاد چنین پیستی در دهکده المپیک گرفته شده و آنطور که گفته شده بزودی عملیات عمرانی احداث آن آغاز می‌شود.

وی بااشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب کرمانشاه در رشته درگ، اظهار کرد: توجه و تقویت بخش آموزش درگ در استان باعث شده تا اکنون یکی از استان‌های برتر در این رشته باشیم و این رشته بیشتر به سمت آکادمیک شدن پیش برود.

خنجری افزود: وجود اینچنین ظرفیت‌هایی زمینه ای فراهم کرده که بتوانیم با فراخوانی که به همه استان‌های مجاور می‌دهیم میزبان مسابقات مختلف درگ در استان باشیم، اما شیوع بیماری کرونا در چندماه اخیر مانع از تحقق این امر شده است.

وی تصریح کرد: قطعا برگزاری مستمر مسابقات درگ می‌تواند به تخلیه هیجانات جوانان علاقمند به سرعت کمک کرده تا بجای اینکه در خیابان‌ها با کورس گذشتن باعث ایجاد سرو صدا و مزاحمت برای دیگران شوند، در پیست هیجانات خود را تخلیه کنند.

قهرمان مسابقات درگ ایران یادآورشد: در مسابقات قبلی درگ که در استان برگزار کردیم، ورزشکاران این رشته تا ثبت رکورد 15 ثانیه هم رفتند، اما برای اینکه راهیابی چند نفر را در مسابقات کشوری داشته باشیم، باید رکوردها را به 13 ثانیه برسانیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار