رئیس شورای اطلاع رسانی استان کرمانشاه با تاکید بر استفاده حداکثری از سال آخر دولت برای بیان عملکرد‌ها گفت که با انعکاس خدمات انجام شده به مردم، اعتماد و سرمایه اجتماعی تقویت می‌شود.
کد خبر: ۸۷۴۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ 13 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ محمد ابراهیم الهی تبار در نشست شورای اطلاع رسانی استان اظهار داشت: انعکاس خدمات نظام و دولت می تواند فضای روانی مورد خواست دشمن را خنثی کند.

وی با اشاره به اینکه در پرداخت به خدمات دولت، اقدامات اقتصادی ، خدماتی و بررسی شاخص های اقتصادی حتما یکی از محورها باشد افزود: اتفاقاتی که در هشت سال گذشته در حوزه های زیربنایی شکل گرفته نمونه های بزرگی در استان دارد که دومین محور انعکاس خدمات باید باشد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار دیگر محور لازم به توجه در انعکاس خدمات را در حوزه مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی استان دانست و گفت:پرداخت ملی و گسترده به پروژه های خاصی که در استان دنبال می شود و مرتبط با سال جهش تولید است نیز دیگر محور انعکاس خدمات باشد.

وی با تاکید بر لزوم حفظ و تقویت سرمایه و اعتماد اجتماعی افزود: همزمان با برنامه رسانه های خارجی در ناامیدی مردم برخی نیز دنباله رو مسائل می شوند که اتفاق مطلوبی نخواهد بود.

معاون استاندار با تاکید بر اهمیت نقش دولت به عنوان جلودار حرکت نظام اسلامی تصریح کرد: در تحلیل عملکرد دولت تدبیر و امید سه مقطع پیش از توافق برجام، حین آن و پس از نقض آن را باید مورد بررسی قرار داد چرا که این دولت با سخت ترین شرایط کشور را اداره کرده است.

الهی تبار افزود: در دوران انعقاد توافق برجام، شاخص ها در همه سطوح رو به بهبود بود و برای مردم ایجاد امید می کرد اما با ا تفاقاتی که در سال ۹۷ و نقض برجام تحریم ها بازگشت که کار را دشوار کرد بطوری که برای تامین مخارج کشور دولت به سختی در حال اداره امور است.

معاون استاندار ادامه داد: این شرایط البته گذرا خواهد بود اما لازمه آن امیدوار کردن مردم و پرهیز از دنبال روی برخی بحث هاست که نتیجه جز آسیب برای کشور ندارد و سرمایه ای ایجاد نخواهد کرد.

الهی تبار با تاکید بر اینکه برای انعکاس اقدامات، دولت دست بازی دارد اضافه کرد: به عنوان نمونه در قضیه کرونا با وجود تحریم ها ایران مردانه ایستاد و دولت توانست مدیریت کند و دیدیم که در بخش درمان و دارو چالشی نداشته ایم و هیچ فرد بیماری پشت در بیمارستانها نماند.

وی با اشاره به اینکه این آخرین فرصت برای انعکاس خدمات هفت ساله دولت خواهد بود خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی فصل انتخابات و آغاز رقابت های سیاسی باید توجه داشت که مسائلی دنبال نشود که موجب تضعیف سرمایه اجتماعی می شوند.

معاون استاندار با تاکید بر ادامه دار بودن جنگ دشمن در سه جبهه فشار اقتصادی، فضاسازی روانی و ایجاد بحران های اجتماعی افزود: در بحران های سال ۹۶و ۹۸هیچ کس برنده نبود وبه این دلیل باید از فضای اجتماعی مواظبت شود.

الهی تبار همچنین با اشاره به کاهش آمار فوتی ها و بستری های استان در بیماری کرونا تصریح کرد:همچنان می طلبد که رسانه ها بخصوص صدا و سیما در مورد اقناع سازی مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک اطلاع رسانی کنند.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان با بیان اینکه تجهیز به سواد رسانه ای لازمه مدیریت دستگاههاست افزود: علاوه بر ضعف نظارت بر عملکرد رسانه ای دستگاهها و ادارات استان، برخی دستگاهها نیز از کنار انتقادات و اتهامات بی تفاوت هستند در حالیکه باید پاسخگو باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار