عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به زمان باقی‌مانده تا پایان این دولت و زمان از دست رفته تا مستقر شدن دولت بعدی، گفت: اگر بخواهیم این چند ماه باقی مانده را به روال این ۴۵ روز گذشته طی کنیم، مشکلات کشور بیشتر خواهد شد بنابراین در این مدت باقی مانده باید روی نقاط اشتراک با دولت تاکید کنیم.
کد خبر: ۸۷۴۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸ 13 July 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محسن علیزاده با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس یازدهم گفت: فرمایشات رهبری عینا تکرار همان فرمایشاتی بود که در شروع به کار مجلس دهم خطاب به نمایندگان فرمودند و در آن تاکید کردند که با تقابل نمی‌توان کار انجام داد و باید در یک چارچوب سازنده و فضای دوستانه و برادرانه و تعامل بین سه قوه مسائل مردم رسیدگی شود. ایشان در همان زمان هم اولویت‌ها را ترسیم کردند و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی و فرهنگی را مسائل اصلی و دارای اولویت دانستند.

نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس با اشاره به ابزارهای نظارتی مجلس گفت: درست است که نمایندگان ابزارهایی مثل تذکر، سئوال و استیضاح را در اختیار دارند اما از ابزار نظارتی خود بایدباید رد جاهایی استفاده کنند که دولت نتوانسته کنترل کند. در واقع باید به دولت در حوزه نظارتی کمک کنیم.

علیزاده با بیان اینکه در یک فضای سازنده و با تعامل و با روی گشاده با دیگر نهادها از جمله دولت رفتار کنیم، گفت: مردم درگیری نمی خواهند و از درگیری گریزان هستند و انتظار دارند مجلس انقلابی یازدهم مشکلات را حل کند.

اقتصاد و معیشت مسائل اصلی و باقی مسائل فرعی هستند

این نماینده مجلس با بیان اینکه مردم باید به مسائل اصلی کشور مثل اقتصاد و معیشت بپردازند، گفت: اگر ما وزیر راه و شهرسازی را استیضاح کنیم، آیا مشکل مسکن مردم حل خواهد شد یا با استیضاح وزیر اقتصاد، مشکلات این حوزه حل می‌شود.

وی با اشاره برخی اخبار منتشر شده از مجلس درباره طرح سوال از رییس جمهوری گفت: باید توجه داشته باشیم که رویکرد تقابلی مشکلات را دوچندان می‌کند و نمایندگان مردم که لقب انقلابی هم به خود داده‌اند باید کمک کنند در یک فضای دوستانه و برادرانه کارها در تعامل با دولت جلو برود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره پیام رهبری به نمایندگانی که قصد استیضاح رییس‌جمهوری را داشتند نیز گفت: ایشان امروز به خیلی از نمایندگانی که در این ۴۵ روز گذشته فضا را به شکل دیگری پیش می بردند، پیام دادند که این رویه را کنار بگذارید زیرا همیشه سال‌های آخر دولت به ویژه سال آخر چهار ساله دوم سخت است و باید شرایط دولت را درک و به این نهاد در پیشبرد امور کمک کرد.

علیزاده تصریح کرد: به عنوان خدمتگزار مردم باید در این مدت باقیمانده به دولت کمک کنیم و هر جا هم که دولت نتوانست، دست دولت را بگیریم و کار را پیش ببریم.

وی درباره نشست‌های اخیر کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی نیز گفت: دغدغه همه ما در جلسات مشترک بهبود وضعیت اقتصادی و جلوگیری از نابسامانی‌های ارزی و کنترل قیمت کالاهای اساسی بوده است. دولت هم همین دغدغه‌ها را دارد و معیشت مردم را اولویت خود می‌داند کما اینکه از مجلس هم درخواست مشورت و کمک کرده است.

اگر روال ۴۵ روز اخیر را ادامه دهیم مشکلات بیشتر خواهد شد

علیزاده درباره استفاده مجلس از ابزارهای نظارتی مثل تذکر، سئوال و استیضاح در سال پایانی دولت نیز گفت: ممکن است مقامات اجرایی کشور به خاطر مشغله‌های زیاد قسمتی از مشکلات را ندیده باشند و نمایندگان بخواهند تذکر بدهند و اگر این تذکرات نتیجه بخش نبود می‌توانند طرح سئوال کنند و اگر مشکل باقی ماند، سراغ استیضاح بروند؛ ولی به نظرم در این مدت باقی مانده از دولت، استیضاح راه حل مشکلات نیست.

وی خاطرنشان کرد: نیمه اول سال ۹۹ در حال اتمام است و دیگر زمانی برای طرح سئوال و استیضاح وزرا و آمدن وزیر جدید و رای اعتماد به وی وجود ندارد. همین الان وزارت صنعت، معدن و تجارت وزیر ندارد و همین که بتوانیم این وزارتخانه را در ماه‌های آینده صاحب وزیر کنیم، باید شکرگذار باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به زمان باقی‌مانده تا پایان این دولت و زمان از دست رفته تا مستقر شدن دولت بعدی، گفت: اگر بخواهیم این چند ماه باقی مانده را به روال این ۴۵ روز گذشته طی کنیم، مشکلات کشور بیشتر خواهد شد بنابراین در این مدت باقی مانده باید روی نقاط اشتراک با دولت تاکید کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار