رییس شورای کار استان فارس گفت: کارگران با توجه به شرایطی که پیش روی آنان است فکر بزرگ‌تر شدن سفره‌های خود را ندارند و تنها به سفره‌های کوچک خود بسنده کرده‌اند.
کد خبر: ۸۷۴۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷ 13 July 2020

تابناک فارس به نقل از مهر:مهرزاد مویدی بیان کرد: شیوع کرونا در سطح کشور و استان فارس باعث شده تا کارگران زیادی در استان بلاتکلیف باقی بماند و این در حالی است که بیش از نیمی از جمعیت استان را کارگران تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: مسئولین نسبت به برنامه‌ریزی برای جامعه کارگری اقدام می‌کنند اما لازم به ذکر است که هیچکس بجز کارگران نمی‌تواند ضرر و زیانی که کرونا به کارگران وارد کرده است را درک کند.

مویدی معتقد است: شیوع کرونا باعث شده تا امنیت کارگران بیش از هر زمان دیگری کاهش چشمگیری داشته و کارگران به راحتی از مشاغل خود اخراج می‌شوند.

رئیس شورای کار استان فارس یادآور شد: یکی از مشکلاتی که کارگران با آن دست و پنجه نرم می‌کند امضای قراردادهای سفید امضا توسط کارفرمایان در مشاغل مختلف است و کارگرانی که به علت نیاز مالی نسبت به امضای قرارداد سفید امضا اقدام می‌کند به راحتی از مشاغل خود اخراج می‌شوند و پس از اخراج شدن به هیچ‌گونه تعهدات حمایتی مبنی بر به تعهدات حمایتی درمانی و بیمه بیکاری شامل این افراد نمی‌شود.

به گفته این مقام مسئول کارگران با توجه به شرایطی که پیش روی آنان است فکر بزرگ‌تر شدن سفره‌های خود را ندارند و تنها به سفره‌های کوچک خود بسنده کرده‌اند.

برچسب ها: کرونا ، کارگران ، اشتغال
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار