معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: در سال جاری، نمایشگاه فرش قم به‌عنوان پایانه صادراتی این صنعت ارزشمند به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۷۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۷ 14 July 2020

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری در جلسه کارگروه فرش استان قم در تالار امام جواد(ع)استانداری اظهار داشت: تکمیل نمایشگاه فرش استان قم، یکی از اولویت‌های مهم در جذب سرمایه‌گذار و حضور بخش خصوصی است که با جدیت دنبال می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: از ظرفیت قانونی برای بخش خصوصی در جهت واگذاری نمایشگاه استفاده می‌کنیم و واگذاری تنها از مسیر ماده 27 و برآیند مشارکت نیز از طریق نقش‌آفرینی و سهامداری است.

وی تصریح کرد: پروژه نمایشگاه فرش قم، در حدود 10 سال معطل‌مانده و موضوع تکمیل و بهره‌برداری دو مسئله جداگانه است و بحث‌های حاشیه‌ای نباید مانعی در تحقق طرح شود.

غضنفری بیان کرد: در سال جاری، نمایشگاه فرش قم به‌عنوان پایانه صادراتی این صنعت ارزشمند به بهره‌برداری می‌رسد و بخش خصوصی سهم مهمی در بهره‌برداری از پروژه طبق چارچوب‌های قانونی دارد.

وی خاطرنشان کرد: بسته‌های تشویقی ازجمله تأمین اجتماعی و تسهیلات ارزان و ظرفیت تبلیغاتی در حمایت از صنعت فرش تعریف می‌شود، فرش قم یک برند جهانی است و باید با همه ابزارها و ظرفیت‌ها آن را توسعه دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: شرکت نمایشگاه‌ها در جهت راه‌اندازی نمایشگاه فرش دارای تکلیف است و در مرحله بعدی نیز اولویت واگذاری و استفاده از تخفیفات قانونی با صنف فرش و سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی است.

وی عنوان کرد: نباید مانع از تحقق پروژه شد و به بهانه‌های واهی، سرمایه‌گذار را فراری دهیم، بنابراین باید در رفع مسائل فنی تلاش شود و طبق مصوبات، افتتاح نمایشگاه فرش استان قم در دستور کار قرار بگیرد.

غضنفری در پایان تأکید کرد: صنعت هنرمندانه فرش در قم موردحمایت است و در بازاریابی نیز ظرفیت‌ها و فرصت‌های خوبی را تعریف کرده‌ایم تا سرمایه‌گذاران بتوانند از شرایط خوبی در صادرات فرش، بهره‌مند شوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار