کد خبر: ۸۷۴۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷ 14 July 2020

۱۶۵ اصله مقطوعات جنگلی قاچاق در آستانه اشرفیه کشف شد

تابناک/رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستانه اشرفیه گفت: توسط یگان حفاظت از منابع طبیعی این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶۵ اصله مقطوعات جنگلی قاچاق به حجم چهار مترمکعب کشف و ضبط شد.

حسین آبکار ، روز  سه شنبه  در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در این رابطه  ۷ نفر از قاچاقچیان چوب های جنگلی دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند افزود: همچنین ۴ خودرو قاچاقچیان چوب در این شهرستان  متوقف شده است.

وی در ادامه حفظ و حراست از منابع ملی و جنگلی را از سیاست های این اداره عنوان و تصریح کرد: امسال با توجه به هماهنگی های دادستانی، اجرای گشت های ویژه ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی و نیروی انتظامی و همچنین مشارکت نیروهای بسیجی و پایگاه های مقاومت آمار قاچاق چوب در این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

به گفته وی آستانه اشرفیه هم اکنون در زمینه  مقابله با قاچاق چوب دومین شهرستان  استان گیلان به شمار می رود که امیدواریم این امر همچنان تداوم و استمرار داشته باشد.

آبکار با اشاره به تداوم گشت های روزانه ماموران یگان حفاظت در اراضی ملی این شهرستان اظهار داشت: با توجه به استاندارد جهانی حفاظت از منابع طبیعی و جنگلی ، افزایش نیروهای یگان حفاظت و همچنین اختصاص خودروهای مناسب گشت زنی در این شهرستان ضروری است.

وی جلب مشارکت های مردمی و فرهنگ سازی مناسب را در حفظ و پاسداری از اراضی ملی موثر دانست و افزود: برای تحقق این امر، جذب همیاران طبیعت دانش آموزی ( با همکاری ادارات آموزش و پرورش ) در دستور کار این اداره قرار داشته و تاکنون تعداد ۵۰ نفر از دانش آموزان در این طرح ثبت نام کرده اند.

آبکار همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت احیاء اراضی جنگلی در منطقه گفت:امسال  احیاء ۳ هکتار از اراضی ملی و جنگلی در این شهرستان در برنامه فعالیت های این اداره قرار دارد ، ضمن آنکه ۴۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان نیز جهت اجرای طرح زراعت چوب در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار می گیرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستانه اشرفیه یادآور شد:  سال گذشته ۱۸ هکتار از اراضی ملی و جنگلی تخریب شده در این شهرستان احیاء شده است.

شهرستان آستانه اشرفیه با مساحتی حدود ۴۰ هزار هکتار دارای ۱۱ هزار هکتار جنگل و اراضی ساحلی، ۹۸۰ هکتار استخر مشجر و ۶۰۰ هکتار اراضی موات است.

این شهرستان با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستاست و در شرق استان گیلان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار