فرماندار بابل گفت: تجمع مردمی در بازارهای بابل و استمرار دورهمی خانوادگی در انتشار ویروس کرونا بسیار نگران کننده است.
کد خبر: ۸۷۵۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹ 14 July 2020

فرماندار بابل گفت: تجمع مردمی در بازارهای بابل و استمرار دورهمی خانوادگی در انتشار ویروس کرونا بسیار نگران کننده است.

قربانعلی ولیزاده بورا روز سه شنبه در حاشیه بازدید از برخی از ادارات ، بانک ها و بازار بابل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه چهار اکیپ در بابل روزانه از ادارات و بانک های این شهرستان در نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی نظارت دارند خوشبختانه در این مکان ها کارکنان و ارباب رجوع با استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی به فعالیت خود ادامه می دهند و این نظارت ها هر روز ادامه خواهد داشت.

وی گفت: اما متاسفانه بخشی از بازار و مردم که برای خرید حضور می یابند برغم هشدارهای مکرر همچنان به اجرای پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک کم اهمیت هستند که این موضوع سرعت بستری بیماران کرونایی را همچنان بر مدار افزایشی دارد.

وی بیان کرد: به هیچ عنوان از شهروندان فرهیخته بابلی قابل قبول نیست که در روزهای قرمز کرونایی کنونی همچنان به برپایی مراسم های دورهمی و جشن های خانوادگی اصرار داشته باشند که این امر بجز مرگ عزیزان ارمغان دیگری به همراه نخواهد داشت.

وی ادامه داد: اگر تمامی اقشار جامعه به طور کامل اجرای پروتکل های بهداشتی که چیزی جز استفاده از ماسک، فاصله گذاری یک و نیم متری و شستن ۲۰ ثانیه دست ها نیست انجام ندهند هیچ امیدی به کاهشی شدن روند فعلی بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی بابل نداریم.

۲۱۴ بیمار کرونایی در بیمارستان های بابل

فرماندار بابل گفت: عدم همکاری شهورندان بابلی سبب شد که در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان های بابل بستری و آمار کل بیماران را به ۲۱۴ نفر برساند.

وی افزود: بستری بیماران کرونایی با حال نامساعد در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های بابل هم جهشی شده و به ۴۲ بیمار رسیده است.

ولیزاده بورا از همه آحاد مردم خواست تا پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند که هر چه زودتر این ویروس را شکست دهیم.

آژیر قرمز وضعیت کرونایی در بابل از شنبه هفته گذشته ۱۴ تیرماه به صدا درآمد و بعد از آن نیز محدودیت های کرونایی برای سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی، استخرهای سرپوشیده، سینماها، سالن‌های تئاتر و نمایش، موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، مساجد و مصلی‌ها، برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی ، مذهبی و همایش‌ها، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و چای‌خانه‌ها، باغ وحش‌ها و مراکز تفریحی و نظایر آن تا خروج شهرستان از وضعیت قرمز از سوی فرمانداری شهرستان بابل تعطیل شد.

زنگ خطر ورود بیماری کرونا به مازندران ۳۰ بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل نواخته شد. بیماران شناسایی شده افرادی بودند که همزمان با شیوع کرونا در قم به آن شهرستان سفر داشتند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کند، شهرستان بیش از ۵۰۰ هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان زیر پوشش دارد که از این تعداد پنج بیمارستان آیت الله روحانی و میناگر ، شهید بهشتی ، یحیی نژاد و امیرکلا از ابتدا برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافتند و همچنان هم پذیرش این بیماران در تمامی این بیمارستان ها ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار