ویروس کرونا باعث شده است تا زمان برگزاری کنکورهای سراسری برای چند بار تغییر کند؛ از این رو آخرین وضعیت برگزاری آزمون‌ها را گردآوری کرده‌ایم.
کد خبر: ۸۷۵۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰ 14 July 2020

سرگردانی داوطلبان با تعویق چند باره کنکور

به گزارش تابناک سمنان: ویروس کرونا چند ماهی است که تمام جهان را فلج کرده و با جان هزاران انسان بازی کرده است؛ به طوری که بر آموزش‌های دانشگاه‌ها و وزارت علوم اثر گذاشته و روش‌های تدریس را از حضوری به مجازی تغییر داده است.

پرونده نیم سال دوم تحصیلی سال جاری به علت شیوع ویروس خطرناک کرونا با روش الکترونیکی یا مجازی، خوب یا بد بسته شد و دیگر نباید نگران آن موضوعی بود.

باری دیگر این بیماری با شدت گرفتن خود کنکوری‌ها را سرگردان کرد و حدود چند ماهی است که کنکور به تعویق می‌افتد. در آخرین مورد، زمان چندانی تا برگزاری کنکور ارشد و دکتری باقی نمانده بود که شرایط کشور ایجاب کرد مجدداً این آزمون لغو و به زمان مناسب‌تری موکول شود.

در ادامه آخرین وضعیت برگزاری آزمون‌های سراسری را می‌خوانید.

زمان برگزاری کنکور دکتری و کارشناسی ارشد

فاطمه زرین‌آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ جدید برگزاری کنکور دکتری و کارشناسی ارشد را اعلام کرد.

سخنگوی سازمان سنجش در ادامه بیان کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، زمان برگزاری کنکور دکتری ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در تاریخ ۹ مرداد ماه و زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در تاریخ پنجشنبه و جمعه ۱۶ و ۱۷ مرداد ماه تعیین شد.

زمان برگزاری کنکور سراسری و فنی‌وحرفه‌ای

فاطمه زرین‌آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سایر آزمون‌ها شامل کاردانی به کارشناسی، آزمون سراسری و کاردانی فنی و حرفه‌ای بر اساس برنامه زمانی قبلی اعلام‌شده برگزار می‌شود.

زرین‌آمیزی در ادامه بیان کرد: کنکور سراسری در تاریخ ۳۰ و ۳۱ مرداد و کنکور فنی‌وحرفه‌ای در تاریخ ۱۴ شهریور برگزار خواهد شد.

آخرین وضعیت برگزاری آزمون‌های سراسری

تاریخ برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت

سعید هاشمی نظری رئیس سنجش پزشکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از اعلام تاریخ جدید برگزاری آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه برخی از آزمون‌های تغییر کرده به دلیل شیوع کرونا خبر داد.

او با اشاره به زمان برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت گفت: آزمون دکتری تخصصی علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی (Ph.D) در روز‌های جمعه، شنبه و یکشنبه ۱۰، ۱۱ و ۱۲ ام مردادماه برگزار خواهد شد.

رئیس سنجش پزشکی اظهار کرد: آزمون زبان انگلیسی MHLE (دوره ۵۷) سه شنبه ۷ مرداد، آزمون ملی دندانپزشکی چهارشنبه ۸ مردادماه، آزمون ارزشیابی دانش آموختگان داروسازی خارج کشور چهارشنبه ۸ مردادماه، آزمون ارتقای دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور روز چهارشنبه ۸ مردادماه و آزمون غربالگری المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در روز جمعه ۱۷ مردادماه برگزار خواهد شد.

هاشمی نظری یادآوری کرد:تاریخ برگزاری مابقی آزمون‌ها طبق برنامه قبلی تقویم آزمون‌های علوم پزشکی برگزار خواهند شد.

آخرین وضعیت برگزاری آزمون‌های سراسری

آخرین وضعیت کنکور سراسری در کشورهای خارجی

ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت برگزاری کنکور سراسری در کشور‌های خارجی با توجه به شیوع کرونا و محدودیت‌های تردد اظهار کرد: کنکور را کشور‌هایی همچون ترکیه و چین برگزار کرده‌اند و دو کشور ژاپن و کره هم برنامه برگزاری کنکور دارند.

رئیس سازمان سنجش گفت: کنکور سراسری در ۱۴ کشور خارجی در موعد مقرر برگزار می‌شود و تفاوتی در برگزاری این آزمون در داخل و خارج از کشور وجود ندارد.

خدایی افزود: این کنکور‌ها معمولا در مدارس ایرانیِ خارج از کشور برگزار می‌‌شود. مسئله این است که خیلی زود وارد فرآیند اجرایی کنکور شدیم در چند وقت گذشته مرز‌ها و خطوط هوایی بسته بود و مسافرتی انجام نمی ‌شد.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: بحث برگزاری در این کشور‌ها باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم سوالات را ارسال کنیم. با این وجود برآورد ما این است که تا زمان برگزاری کنکور سراسری، مشکلی در این کشور‌ها وجود نداشته باشد اما این کشور‌ها تاکنون محدودیتی را به سازمان اعلام نکرده‌اند.

او تصریح کرد: اسامی کشور‌هایی که کنکور سراسری ۹۹ در آن‌ها برگزار می‌شود، پیش تر اعلام شده است تا این افراد برنامه ‌ریزی لازم را برای حضور در یکی از این کشور‌ها یا در داخل کشور داشته باشند.

خدایی درباره دلیل کم شدن حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۹۹ در خارج از کشور گفت: علت کم شدن حوزه‌ های امتحانی کنکور در خارج از کشور، بحث های اجرایی است. برای مثال در بعضی از کشور‌ها مثل انگلیس و کانادا اصلاً امکان پذیر نبود که کنکور برگزار شود و حفاظت سوالات آزمون سازمان سنجش خدشه‌ دار می‌شد. همچنین گرفتن ویزا برای نمایندگان سازمان سخت است و بالا رفتن هزینه‌ ها نیز یکی دیگر از دلایل بود.

همه کنکورها تابستان برگزار می‌شوند

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: کنکور‌ها در تابستان برگزار می‌شوند و تلاش ما این است که به شهریور ماه نکشد.

وزیر علوم بیان کرد: تلاشمان این است که کنکور سر موقع برگزار شود؛ زیرا در آینده معلوم نیست شرایط چطور می‌شود اما نظر وزارت بهداشت برای ما مهم است و منتظریم دکتر نمکی نظر خود را اعلام کنند.

آخرین وضعیت برگزاری آزمون‌های سراسری

تمهیداتی برای داوطلبان سرباز پسر به منظور شرکت در کنکور

زرین‌آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش در ارتباط تلویزیونی با شبکه خبر گفت: در خصوص وضعیت داوطلبان پسر که ممکن است سرباز وظیفه شوند، هماهنگی‌هایی با ستاد کل نیرو‌های مسلح انجام و تمهیداتی اندیشیده شده است که اطلاع‌رسانی می‌شود.آخرین وضعیت برگزاری آزمون‌های سراسری

برگزاری کنکور باید با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شود

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به معاون بهداشت خود تاکید کرده است: قبل از برگزاری امتحانات، نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از محل برگزاری بازدید و چیدمان، تهویه و شرایط محیطی و انطباق آن با پروتکل‌های ابلاغی بررسی و اعلام شود.

نمکی یادآور شده است: توصیه‌های لازم و نیروی انسانی کافی جهت اطلاع رسانی به خانواده‌ها و داوطلبین جهت عدم تراکم و احتمال سرایت ویروس قبل و حین ورود به مراکز برگزاری امتحان فراهم شود.

وزیر بهداشت در ادامه این نامه تصریح کرده است: در تمام حوزه‌ها ناظر واجد شرایط جهت نظارت بر اجرای دستورالعمل‌ها و رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک، تهویه مناسب، پیشگیری از آلودگی ناشی از زمان تغذیه داوطلبین و همچنین کنترل رفتار مراقبین و برگزار کنندگان و توزیع اوراق حضور فعال داشته، هرگونه عدم انطباق با موازین بهداشتی سریعاً تذکر داده شود و در صورت کمبود نیرو می‌توانید از دیگر دستگاه‌ها کمک بگیرید.

همچنین در زمان خاتمه آزمون و خروج داوطلبان در خارج از حوزه امتحانی از هرگونه گردهمائی و تجمع باید جداً جلوگیری شود و لازمست روز‌های قبل از برگزاری در برنامه‌های مختلف صدا و سیما و همچنین از طریق شبکه‌های مجازی، اطلاع رسانی و آموزش کافی جهت داوطلبین و خانواده‌های آن‌ها صورت گیرد تا از پیشگیری حداقل آلودگی نیز مطمئن شویم.

وزیر بهداشت در پایان تاکید کرده است: اجرای این دستورالعمل در استان‌ها بعهده روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی خواهد بود.

آخرین وضعیت برگزاری آزمون‌های سراسری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار