خسرانی : این میزان کشت در مزارع در مراحل کاشت داشت و برداشت کاملا مکانیزه انجام می شود که کشت این محصول در شهرستان از اواخر اردیبهشت تا اواسط تیر ماه ادامه دارد و پیش بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت حدود ۳۲ هزار تن سیب زمینی در سطح شهرستان برداشت شود.
کد خبر: ۸۷۵۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 15 July 2020

تابناک فارس به نقل زا شبستان:«آرش خسروانی» گفت: یکی از بزرگترین مشکلات امروز بخش کشاورزی کشورمان کمبود آب و خشکسالی شدید است و تغییر الگوهای کاشت و سازگار شدن با این شرایط از مهم‌ترین نیازهایی است که باید اقدامی عاجل برای روبرو شدن با آن انجام داد.

مدیر جهاد کشاورزی خرمبید ادامه داد: روش‌های آبیاری جدید یا آبیاری تحت فشار جایگزین روش آبیاری سطحی یا سنتی شده و در بین روش‌های جدید نیز آبیاری قطره‌ای نسبت به روش‌های دیگر آبیاری تحت فشار، مزایای بیشتری دارد.

وی ادامه داد: در روش آبیاری قطره‌ای آب موجود در لوله در نزدیکی منطقه توسعه ریشه گیاه به زمین داده می‌شود تا مساحت و عمق کوچکی از سطح خاک خیس شده و به این روش علاوه بر جلوگیری از تلفات آب میزان تولید محصول نیز به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد.

وی افزود: این میزان کشت در مزارع در مراحل کاشت داشت و برداشت کاملا مکانیزه انجام می شود که کشت این محصول در شهرستان از اواخر اردیبهشت تا اواسط تیر ماه ادامه دارد و پیش بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت حدود ۳۲ هزار تن سیب زمینی در سطح شهرستان برداشت شود.

خسرانی با اشاره به اینکه شرایط مستعد شهرستان خرم بید، دارا بودن آب و هوای خنک و خاک حاصل خیز زمینه مناسبی را برای کشت محصول سیب زمینی فراهم کرده است، گفت: کشاورزان شهرستان خرمبید امسال ۷۵۰ هکتار از مزارع خود را به کشت سیب زمینی از انواع «جلی»، «آگریا»، «بامبا»، «سانته» و «چلنجر» به روش آبیاری سنتی و نوین اختصاص می دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار