کد خبر: ۸۷۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲ 15 July 2020

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم مجادله شهرداری تهران با سازمان دامپزشکی کشور گویی تمامی ندارد و مراکز درمانی دامپزشکی که دولت و سازمان دامپزشکی به آنها پروانه کسب و اجازه فعالیت داده است پلمب می کند.

در ماه های اخیر شهرداری تهران چندین مرکز درمانی دامپزشکی را پلمب کرد درحالی که سازمان دامپزشکی، نظام دامپزشکی، جامعه دامپزشکان، شورای شهر تهران و حتی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی  به این موضوع انتقادات شدیدی دارند و در این ارتباط نامه نگاری های متعددی با حناچی شهردار تهران داشته اند اما شهردای گویا گوشنوایی نداشته است.

 

در حالی که چندی پیش ماکنعلی با ارسال نامه به حناچی شهردار تهران از اقدامات این دستگاه برای پلمب و حتی قرار دادن بلوک سیمانی جلوی درب مراکز درمانی دامپزشکی اعتراض کرد و در نشست خبری با حضور خبرنگاران اعتراضات خود را تکرار کرد روز گذشته در اتفاقی نادر یا کم سابقه این بار شهرداری مقابل درب یک بیمارستان در حال فعالیت که مردم و پزشکان در آن حضور داشتند بلوک سیمانی گذاشت و راه ورود و خروج به آن را مسدود کرد.

شهرداری تهران , سازمان دامپزشکی کشور ,

پیام محبی عضو هیئت مدیره جامعه دامپزشکان درباره این اتفاق گفت: چند وقتی است شهرداری به دلیل  خلا قانونی و ضوابط  مراکز درمانی دامپزشکی را پلمب می کند و این بار نیز بدون اطلاع قبلی یک بیمارستان دامپزشکی در حال فعالیتی که مردم و پزشکان به آن رفت و آمد داشتند جلوی درب آن بلوک سیمانی گذاشت.

وی افزود: شغل دامپزشکان وابسته به جامعه است و خدماتی مختلفی به شهر ارائه می‌دهند و توقف در خدمت رسانی مراکز درمانی مشکلات زیست محیطی و بهداشتی برای جامعه ایجاد می‌کند.

عضو هیئت مدیره جامعه دامپزشکان ادامه داد:جلوی درب این بیمارستان بدون اطلاع قبلی بلوک سیمانی گذاشته شده و حتی دلیل آن نیز اعلام نشد.

وی اظهار داشت: بعد از پیگیری های به عمل آمده تازه مشخص شد که شهرداری ادعا کرده که یک شهروند از نور تابلوی بیمارستان شکایت کرده است به همین دلیل شهردای به خود اجازه داده است درب این مرکز درمانی را مسدود کند.

وی تصریح کرد: شهردای به صورت مستقل نمی تواند در مقام قضاوت، حکم مسدود سازی درب یک بیمارستان یا مرکز درمانی دامپزشکی را صادر کند بلکه این مهم باید توسط مراجع قضایی بررسی و بعد حکم لازم صادر شود.

مجبی اظهار داشت: دامپزشکان در سلامت جامعه به ویژه در رویداد اخیر کرونا نقش دارند به طوری که عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا هستند و شهرداری تهران نباید نقش آنها را نادیده بگیرد.

وی گفت:کرونا بیماری مشترک میان انسان و دام است و از جوامع دامی وارد جامعه انسانی شده اما دقیقا نمی دانیم چه گونه های را در گیر کرده است؛ اما آنچه مسلم است از انسان به انسان آلودگی منتقل می شود.

این مقام مسئول گفت: بر اساس آنچه ثابت شده حیوانات می توانند به صورت مکانیکی بیماری را به انسان‌ها منتقل کنند اما درباره گربه سانان سازمان بهداشت جهانی  اعلام کرده که گربه سانان نیز احتمالا ابتلای به این بیماری را دارند اما اینکه می توانند انسان را آلوده کنند یا خیر هنوز مشخص نیست.

وی اظهار داشت: در صورتی که اثبات شود گربه‌سانان نیز به بیماری کرونا آلوده می شوند در واقع در تهران روی بمب ساعتی است زیرا تنها در شهر تهران حدود  5 میلیون گربه وجود دارد و در صورتی که یکی از آنها آلوده شود به سرعت تمام گربه های شهر آلوده می‌شوند و در صورتی که این بیماری را به انسان ها نیز انتقال دهند فاجعه ای صورت می‌گیرد.

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار