امیربقایی گفت: سهمیه ماهیانه انسولین در استان البرز ماهیانه 100 هزار قلم است، عمده قلم ها وارداتی بوده و محصول کشورهای دانمارک و فرانسه است.
کد خبر: ۸۷۵۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ 15 July 2020
به گزارش «تابناک البرز» مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: با توجه به مشکلاتی که برای عرضه انسولین بین بیماران دیابتی وجود دارد به زودی به انسولین بین 30 داروخانه البرز توزیع می شود.
امیربقایی به عرضه انسولین با قیمت 100 الی 300 دلار در بازارهای جهانی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه قیمت انسولین های قلمی در کشور 35 هزار تومان است که در صورت بیمه بودن بیمار، این شخص تنها 0 درصد هزینه را پرداخت می کند.
وی قاچاق معکوس انسولین را پس از بحران ارز در بازار، دلیل اصلی کمیاب شدن این محصول پزشکی دانست و اظهار داشت: خوشبختانه علی رغم استان های دیگر که توزیع انسولین در شبکه های غیر رسمی انجام می شد در البرز، توزیع 90 درصد انسولین مورد نیاز توسط سیستم بیمه ای صورت می گیرد.
بقایی با اشاره به اینکه سهمیه بندی و توزیع انسولین 30 داروخانه شبانه روزی و 10 مرکز دیگر در دستور کار است، تصریح کرد:  با این روند دست سودجویان عرصه دارو کوتاه می شود و البته بدون نسخه به مراجعان انسولین داده نمی شود و تنها نسخه های بیمه ای و نسخه های ازاد مورد قبول است که برای نسخه های آزاد هم ارائه مدارک پزشکی و تاییدیه سابقه بیماری لازم است.
وی به وجود 40 هزار بیمار دیابتی در البرز اشاره کرد و با تاکید بر اینکه از این تعداد 20 هزار نفر انسولین دریافت می کنند، گفت: سهمیه ماهیانه انسولین در استان ماهیانه 100 هزار قلم است و عمده قلم ها وارداتی بوده و محصول کشورهای دانمارک و فرانسه است، البته یک بیمار دیابتی در ماه به 5 قلم نیاز دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار