رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مطرح کرد؛
نجار گفت: باید دعا کنیم که در تهران زلزله بالای ۶ ریشتر رخ ندهد.
کد خبر: ۸۷۵۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷ 15 July 2020

به گزارش تابناک سمنان: اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نشست بررسی آخرین وضعیت شهر تهران در مقابله با ویروس کرونا و آمادگی برای مقابله با زلزله‌های اخیر گفت: تهران یک‌مجموعه است و هرچه زمان می‌گذرد به دلیل کسب آگاهی نگرانی مردمی بیشتر می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: بعد از زلزله دماوند و فیروزکوه جلسه با کارشناسان ژئوفیزیک برگزار کردیم تا بدانیم رفتار این گسل به چه شکل است و  گزارش‌ها یادآوری می‌کند که زلزله هیچ گاه خبر نمی‌کند و همه باید آماده باشند.

نجار ادامه داد: گزارش‌ها حاکی از این است که ۱۸/۸ درصد آمادگی برای زلزله بالای ۶/۶ ریشتر برای تهران وجود دارد من به شهردار تهران اعلام کردم که در زمان بروز حادثه آیا تمام مسیر‌ها برای خودرو‌های امدادی باز است یا خبر.

او بیان کرد: مناطق شهر تهران معین استان‌های مختلف هستند و انتظار می‌رود هماهنگی استان‌ها معین با شهر تهران بیشتر شود که این هماهنگی نتایج مثبتی دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر این نکته که باید دعا کنیم که در تهران زلزله نیاید افزود: در آن زمان که من این گونه اظهار نظر کردم بسیاری از افراد این جمله را دست مایه طنز کردند، اما باید گفت در زمان زلزله ملارد با توجه به این که هیچ آواری نداشتیم معابر قفل شد.

نجار ادامه داد: آمادگی‌ها همواره باید ادامه داشته باشد و ما باید اطلاعات و‌آمادگی خود را برای زمان بروز حادثه به روز کنیم.

او بیان کرد: یکی از مسائلی که ما به آن تاکید داریم موضوع پد‌های بالگرد در تهران است که با استفاده از آن بتوانیم اقدام‌های امدادی مناسب را به موقع انجام دهیم و از ظرفیت نیرو‌های نظامی نیز در زمینه امداد رسانی استفاده کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: یکی از خواسته‌های ما حفظ باند دوشان تپه و قلعه مرغی است که در کنار مهرآباد بتوانیم مجروحان را به استان‌های آماده خدمت رسانی منتقل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار