رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از دستگیری فردی که با فریب افراد از طریق دسترسی غیرمجاز به صفحه اینستاگرام اقدام به اخاذی و انتشار تصاویر خصوصی کاربران می کرد، خبر داد.
کد خبر: ۸۷۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱ 15 July 2020



به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ احسان آنقی افزود: چندي پيش یکی از شهروندان اراکی با ارائه شكوائيه اي به اين پليس اذعان داشت فرد یا افرادی با دسترسی غیرمجاز به صفحه شخصی اش، او را تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی كرده اند و با اقدام به اخاذی مشکلات زیادی برای این شهروند و خانواده اش ایجاد کرده اند.
وی یادآورشد:بلافاصله بررسي موضوع در دستور كار كارشناسان پليس فتا استان قرار گرفت و در تحقیقات تخصصي پلیس، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در محل سکونتش دستگیر شد.
این مقام انتظامی با اشاره به اعتراف متهم به دسترسی غیرمجاز به صفحات شخصی افراد در اینستاگرام به خصوص دختران جوان و اخاذي از آنان اظهار داشت: با تكميل تحقيقات پليس، متهم به مرجع قضائی معرفی شد.
رئیس پلیس فتا فرماندهي انتظامي استان مرکزی با بیان اینکه امروزه بسیاری از برنامه‌های غیرمجاز که در فضای مجازی وجود دارند، در واقع طعمه‌ای از سوی کلاهبرداران می‌باشند، گفت: کاربران مراقب باشند تا به هر برنامه‌ای که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود اعتماد نکنند، زیرا افراد سودجو از طریق این نرم‌افزارها کاربران را فریب داده و اقدام به کلاهبرداری و اخاذی از آن‌ها می‌ کنند.
سرهنگ آنقی گفت:کاربران از باز کردن تبلیغات ناشناس و محتوای مشکوک در فضای مجازی جدا خودداری کنند تا در دام افراد شیاد و کلاهبردار قرار نگیرند و در صورتی‌که با چنین مواردی برخورد کردند موضوع را سریعاً از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار