همزمان با اوج‌گیری کرونا در نقاط مختلف، سیر صعودی مبتلایان و مرگ‌ومیر این بیماری در استان فارس و لارستان نیز رخ نشان داده و انتظار می‌رود با تدبیر مسئولین و رعایت بیش‌ از پیش عمومی شاهد کنترل و توقف این ویروس منحوس باشیم.
کد خبر: ۸۷۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 16 July 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: متأسفانه روند افزایشی در میزان بروز بیماری کووید 19 از اواخر خرداد ماه به‌طور محسوس و با شیب افزایشی در لارستان به پیش می‌رود.

چند هفته‌ای است که با بالا گرفتن آمار کرونایی‌ها، نام شهرستان‌های لارستان، جهرم، فسا و گراش در زمره شهرهای قرمز در وضعیت کرونایی شنیده می‌شود و این آمار در لارستان و گراش بیش از سایر نقاط خودنمایی می‌کند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان در این زمینه با توجه به آخرین وضعیت کرونا در لارستان گفت: وضعیت این بیماری در شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش از طرف وزارت کشور و کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا، قرمز اعلام‌ شده و اجرای دقیق محدودیت‌های اعمال‌ شده از سوی شهروندان و دستگاه‌های متولی و اجرایی در این زمینه لازم‌الاجرا است.
محمدحسین کریمی با تأکید بر اینکه مردم تا جایی که ممکن است از منزل خارج نشوند و از سفرهای غیرضروری و حضور در مراسم ، تجمع‌ها و گروه‌های چندنفره با جدیت پرهیز کنند، افزود: میانگین فوتی‌ها و شمار مبتلایان به این بیماری در لارستان بالا رفته و انتظار می‌رود که مردم خطر این بیماری مرموز و چموش را جدی بگیرند.
وی بابیان اینکه علاوه بر تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در لارستان در سایر شهرستان‌های خنج، اوز و بخش بیرم نیز ظرفیت بیماران کرونایی در حال تکمیل شدن است، تصریح کرد: با پیش‌بینی لازم ۱۸ تخت دیگر را به مجموع تخت‌های بیماران کرونایی در لارستان اضافه خواهیم کرد.

در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مراکز خرید به مدت طولانی تعطیل می‌شود

روز یکشنبه 22 تیرماه، ثبت رکورد هشدارآمیز 5 فوتی در 24 ساعت در شهرستان‌های لارستان، خنج و اوز، باعث شد ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان لارستان با صدور یک اطلاعیه با تأکید بر اینکه افزایش قابل‌ توجه مبتلایان به ویروس کرونا و فوتی‌های ناشی از آن، شهرستان را در وضعیت قرمز و هشدار قرار داده به‌طوری‌که اعمال محدودیت‌های اخیر، متأسفانه موجب بهبودی وضعیت موجود نشده و در این راستا شاهد افزایش مراجعه‌کنندگان و مبتلایان، به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها هستیم، تأکید شد؛ ادامه این روند موجب تکمیل ظرفیت‌های درمانی و خستگی بیش‌ از پیش کادر درمانی را فراهم و در صورت بی‌توجهی، ممکن است باعث بروز فاجعه انسانی و خسارت‌های جانی جبران‌ناپذیری شود.

در این اطلاعیه از مردم خواسته‌ شد تا ضمن رعایت همه دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک، مواد ضدعفونی، شستشوی مرتب دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی،‌ از حضور در مراکز پرجمعیت، بازار و خیابان مگر در موارد غیرضروری، به‌طور جدی خودداری و با ماندن در منازل، بیش از گذشته موضوع عدم برگزاری و شرکت در مراسم عروسی و عزا، کاهش ترددها و دید و بازدیدها و تجمع خانوادگی، خودداری از مسافرت‌های غیرضروری را موردتوجه و عمل قرار دهند.
در پایان اطلاعیه ستاد کرونا لارستان آمده است؛ در صورتی‌ که این هشدارها و توصیه‌های مذکو جدی گرفته نشود و برخی افراد خود را ملزم به رعایت مسائل بهداشتی و محدودیت‌های ایجاد شده نکنند، این ستاد ضمن نظارت بر روند اجرای موارد فوق، با اتخاذ تصمیمات و اعمال محدودیت‌های شدیدتری نسبت به تعطیلی همه مراکز، بازار و اصناف غیرضروری به مدت طولانی اقدام خواهد کرد.
به گزارش فارس، بنا بر آخرین آمار ارائه‌ شده، شمار مجموع جان‌باختگان در 4 شهرستان لارستان، خنج، گراش و اوز به ۴۶ نفر رسیده و تعداد موارد مثبت بستری در این لحظه ۳۱ مورد است. تعداد بهبودیافتگان سه شهرستان لارستان، خنج و اوز نیز یک هزار و 508 نفر اعلام‌ شده است.

برچسب ها: کرونا ، لار ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار