در صورتی که این روزها از ریزش مو به شدت گله‌مند هستید و تمام داروها و قرص ها را برای نجات از این وضع امتحان کرده اید، بهتر است این راه را نیز امتحان کنید. راهکاری که نه تنها ضرری برای شما ندارد بلکه اثرات مثبت زیادی نیز برای سلامت شما با خود به همراه دارد.
کد خبر: ۸۷۵۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 16 July 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: برای بسیاری از ما حنا حکم یک ماده تقویت کننده مو را دارد که استفاده از آن در نسل های قبل رواج زیادی داشت. زنانی که امروز ما از آنها به عنوان مادربزرگ هایمان یاد می کنیم از این گیاه برای تغییر رنگ و افزایش نشاط و شادابی موهای خود کمک می‌گرفتند. به عبارتی نسل هاست که نیاکان ما از حنا به عنوان رنگ کننده مو استفاده می کنند و با توجه به بی زیان بودن این رنگ این سنت همچنان در میان افراد ادامه دارد.

جالب است بدانید که علاوه بر فوایدی که این گیاه برای سلامت موها دارد می توان از آن به صورت موضعی برای درمان امراض قارچی پوست بویژه در ناحیه سر و پوست پا بهره برد. یادتان باشد مالیدن مخلوط برگ های له شده این گیاه با روغن زیتون به موی سر کمک زیادی به رشد آن می کند، به ویژه اگر این مخلوط را با آب گشنیز ترکیب کرده و سپس مورد استفاده قرار داد. اگر مدت هاست که به دنبال راهکاری برای رفع بوی بد عرقی هستید که در هنگام پوشیدن کفش به آن دچار می‌شوید، باید بگویم که می توانید خوشحال باشید زیرا که حنا برای رفع عرق بدبوی پا بسیار موثر بوده و می تواند این دغدغه شما را نیز برطرف کند. شاید به همین علت است که متخصصان طب سنتي نيز آن را به عنوان دانه خوشبو کننده قبول دارد.

البته اگر این موضوع به دغدغه ای برای شما تبدیل شده است باید بگویم که براي رفع بوي بد عرق می توانید از مواد گياهي مانند گل سرخ، مورد، کندر، اقاقيا، و گلنار و برگ سيب یا سفيدآب قلمي، زاج سفيد و جوش شيرين هم استفاده کنید. پس دیگر نگران این موضوع نباشید. اشاره به این نکته ضرورت دارد که خود تعريق بو ندارد و علت بوي بد آن ترکيب شدن با مواد و باکتري هاي روي پوست است. پس بدانید که حنا کردن کف پا موجب لطیف شدن پوست این بخش از بدن شده و بوی بد آن را نیز از بین می برد.

در صورتی که این روزها از ریزش مو به شدت گله‌مند هستید و تمام داروها و قرص ها را برای نجات از این وضع امتحان کرده اید، بهتر است این راه را نیز امتحان کنید. راهکاری که نه تنها ضرری برای شما ندارد بلکه اثرات مثبت زیادی نیز برای سلامت شما با خود به همراه دارد. کافی است، ابتدا برگ های حنا را با روغن خردل بجوشانید و به‌طور مرتب به موها بمالید. البته برای شادابی موها توصیه دیگری نیز برای شما دارم اینکه مخلوطی از پودر حنا را با آب و آب لیمو مخلوط کرده و آن را به موها بمالید. سپس یک ساعت صبر کنید و بعد موها را بشویید. بعد از اینکه موها را خشک کردید می توانید برق آن را در آینه تماشا کرده و لذت ببرید.

برخی افراد از سردرد گله دارند و برای رهایی از آن تمامی مسکن ها و داروها را امتحان می کنند. این بیماران شاید حتی به این موضوع هم فکر نکنند که حنا هم می تواند گره از مشکلات آنها باز کند و دردشان را تسکین دهد. چاره کار اینجاست که آنها باید برای تسكین سردرد خود از حنا به عنوان ضمادی استفاده کنند و آن را به صورت ضماد به سر خود بمالند.

اگزما عارضه پوستی است که به ویژه در هنگام تغییرات فصلی افراد زیادی را درگیر خود می کند. مشکلی پوستی که رفع آن گاهی اوقات دردسر ساز است. در این مورد نیز به گفته متخصصان طب سنتی، می توان از گیاه حنا استفاده کرد.

به عبارتی یکی دیگر از خواص استفاده از حنا رفع این مشکل است، پس اگر مبتلا به این عارضه هستید باید گرد برگ حنا با برگ هلو را به خوبی مخلوط کرده و از آن به صورت ضماد استفاده کنید. نکته دیگر اینکه برای معالجه جوش و كورك سر كودكان ریشه حنا را خشك کرده و بعد به صورت ضماد آن را روی سر وی بگذارید.

حنا می تواند التهابی را که منجر به درد می شود کاهش بخشد، شما می توانید در مناطق آسیب دیده پوستتان، از حنا به عنوان مسکن ضعیف استفاده کنید. اگر شماحساسیت دارید یا تمایل به استفاده از انواع دارو ندارید، حتما از حنا استفاده کنید و علاوه بر آنها حنا یک ماده طبیعی است که مزیت خاص آن محسوب می شود.

حنا تاثیر زیادی در خنک کردن پوست شما دارد که با اثر گذاشتن در گردش خون بدن سبب این امر می شود. اگر شما از نقاط داغ و یا گر گرفتگی در مناطق خاصی از بدنتان رنج می برید، با استفاده کردن از حنا می توانید آن را بهبود بخشید. اما حنا نمی تواند نگرانی شما دراین موضوع را از بین ببرد و اگر وضع پوست شما گرم است به پزشک مراجعه کنید تا با دقت تمام مشکل شما را بهبود بخشد.

شکننده بودن و رشد اندک ناخن ها هم مشکل دیگری است که می توان با کمک گرفتن از حنا گره از آن باز کرد. به عبارتی برای رویاندن ناخن شما باید روزی ۱۰ گرم از آب جوشانده حنا را تهیه و به مدت ۱۰ روز آن را استفاده کنید. برای این کار ۱۰ گرم برگ حنا را در ۲۵۰ سی‌سی آب خیسانده و بجوشانید تا به یك پنجم برسد سپس آن را شیرین کرده به مدت یك ماه میل كنید.

برای رفع مشکلات گوارشی مانند امراض معده، كبد، طحال، مجاری ادرار همچنین رحم هم می توانید حدود ۲ گرم از برگ حنا را به صورت روزانه میل کنید. البته گفته می شود برای دفع سنگ كلیه و مثانه هم می توان هشت گرم برگ حنا را در ۳۰۰ سی‌سی آب خیسانده و بعد از اینکه به خوبی خیس خورد آن را صاف کرده و بنوشید.

نکته دیگر اینکه حنا در تخفیف دردهای روماتیسمی نیز کاربرد دارد. به عبارتی برای تسكین درد اعصاب و مفاصل استفاده از روغن حنا به افراد توصیه می شود. برای اینکه این ضماد بهترین اثر را با خود به همراه داشته باشد باید گل حنا را در روغن زیتون بجوشانید، آن را صاف کرده و بعد از آن استفاده کنید.

برچسب ها: حنا ، خاصیت ، تقویت مو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار