احمد رحمانیان پیش‌ازظهر امروز در مراسم امضاء تفاهم‌نامه بیمه روانشناختی زوجین که بین معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس، بیمه و اداره‌کل بهزیستی فارس منعقد شد، اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدر، ضعف آموزش مهارت‌های اجتماعی، ارتباطی و نیز مشکلات اقتصادی مهم‌ترین عوامل طلاق در استان فارس است.
کد خبر: ۸۷۶۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 16 July 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: احمد رحمانیان پیش‌ازظهر امروز در مراسم امضاء تفاهم‌نامه بیمه روانشناختی زوجین که بین معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس، بیمه و اداره‌کل بهزیستی فارس منعقد شد، اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدر، ضعف آموزش مهارت‌های اجتماعی، ارتباطی و نیز مشکلات اقتصادی مهم‌ترین عوامل طلاق در استان فارس است.

وی بیان کرد: بیش از 2 تا 3 درصد طلاق‌های واقعی، عاطفی هستند و این آسیب در بسیاری از نقاط کشور به ویژه استان فارس وجود دارد که با اجرایی شدن طرح بیمه روانشناختی زوجین، در سطح کشور نیز تسری و گسترش می‌یابد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس تصریح کرد: هزینه مشاوره برای اقشار متوسط منوط به وضعیت مالی است که با پرداخت مبلغ اندک در قالب بیمه وکالت که در 4 نشست ابتدایی به گونه رایگان انجام می‌شود.

رحمانیان با اشاره به اینکه با همکاری قوه قضائیه، سازمان بهزیستی و دیگر دستگاه‌های متولی شاهد کاهش آمار طلاق و دعاوی خانوادگی در کشور هستیم، افزود: با توجه به فعالیت‌های انجام شده، زیبنده جمهوری اسلامی نیست به علت نداشتن مهارت‌های ارتباطی و آگاهی زوجین نسبت به وجود مراکز مشاوره‌ای، آمار طلاق به 21 درصد برسد.

اولویت بهزیستی، کاهش آسیب‌های اجتماعی است

مدیرکل بهزیستی استان فارس در این مراسم اظهار داشت: مهم‌ترین اهداف سازمان بهزیستی ایجاد بستری مناسب برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به وِیژه کاهش آمار طلاق است.

محمدصادق کشفی‌زاده اضافه کرد: با برقراری تفاهم‌نامه، شاهد گسترش این طرح در استان فارس و دیگر استان‌های کشور هستیم.

وی اظهار داشت: با فرهنگ‌سازی و ترغیب زوج‌های جوان به مراجعه به مراکز مشاوره ‌ای، شاهد صلح، سازش و تفاهم در بین آنان خواهیم بود.

مسؤول مشاوره اداره کل بهزیستی فارس نیز گفت: طرح بیمه ادامه طرح مسیر سبز است که برای عملیاتی شدن به سازمان بهزیستی کشور ارسال شده است.

مصطفی محسنی خاطرنشان کرد: در راستای افزایش مهارت‌یابی زوج‌های جوان، شیراز به عنوان پایلوت، ابتدا با اجرای طرح مسیر سبز که در محضر اقدام به اهداء یک کارت هدیه با عنوان یاری برگ می کرد و سپس با اجرای طرح بیمه بتوان به اهداف بلندمدت سازمان بهزیستی دست یابیم.

وی تصریح کرد: مرکز بهار نکو از دیگر خدمات اداره کل بهزیستی فارس است که در این مرکز ماهانه 800 هزار و 200 نفر مراجعه و با پرداخت 20 هزار تومان فرانشیز در این طرح شرکت کرده‌اند که از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند می‌شوند.

برچسب ها: طلاق ، فرهنگ ، مشاوره
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار