امام جمعه اقلید با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند، شورای نگهبان عماد ملت و دین و مایه اطمینان قلب مؤمنان است و در حقیقت نبض نظام اسلامی به‌شمار می‌رود، اظهار داشت: شورای نگهبان نهاد مقدسی است که مسؤولیت خطیری بر دوش دارد.
کد خبر: ۸۷۶۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵ 17 July 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز این شهر با بیان اینکه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی حق مطالبه‌گری را برای مردم به‌ویژه جوانان مؤمن و متعهد به اسلام و انقلاب اسلامی قائل شدند تا پیگیر امور و مسائل مردم باشند، از افراد و گروه‌هایی که دلسوزانه این مسؤولیت خطیر را برعهده گرفتند تا خواسته‌های به‌حق مردم را با مسؤولان درمیان گذاشته و با مشارکت هم حل و فصل کنند، قدردانی کرد.

وی به برخی از این مطالبات در زمینه اشتغال و بیکاری، ازدواج، مسکن، گرانی‌ها، احتکار، رشوه و فساد، مشکلات کارگاه‌های تولیدی، بدحجابی، هنجارشکنی‌های مختلف، اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و مسائل مربوط به آن و...اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه هدف از مطالبه‌گری رفع مشکلات است، باید مسائل با حفظ احترام به دستگاه‌ها و نظام اسلامی و با اولویت‌‌بندی مطرح و پیگیری شده و از بروز مشکلات دیگر پیشگیری شود.

استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی مطالبه‌گر در بازرسی‌ها

خطیب جمعه اقلید به برخی از بررسی‌های انجام شده توسط گروه مطالبه‎‌گر در زمینه قیمت ارزاق و کالاها اشاره کرد و با انتقاد و گلایه از آشفتگی‌های موجود در بازار و لزوم کنترل و نظارت بیشتر بر بازار، گفت: درصورتی که اتاق اصناف شهرستان اقلید با کمبود نیرو برای بازرسی و نظارت بر بازار مواجه است، با ارائه آموزش‌های لازم، می‌تواند از ظرفیت برادران و خواهران گروه مطالبه‌گری، که توقع هیچ مزد و مزایایی ندارند، استفاده کند.

طالبی در ادامه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری، مجلس یازدهم را از قوی‌ترین و انقلابی‌ترین مجالس پس از انقلاب و مجلسی بسیار خوب و امیدبخش دانستند، عنوان داشت: باتوجه به فرمایش مقام معظم رهبری، مجلس باید با تعامل با سایر قوا در راستای حل مشکلات جاری کشور بیش از پیش بکوشد تا بتواند معضلات موجود از حل مسئله برجام، با حفظ عزت نظام مقدس اسلامی، اشتغال، مسکن، ازدواج جوانان و... به نحو احسن و مطلوب حل‌وفصل شده و اسباب خرسندی و رضایت آحاد مردم فراهم شود.

امام جمعه اقلید با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند، شورای نگهبان عماد ملت و دین و مایه اطمینان قلب مؤمنان است و در حقیقت نبض نظام اسلامی به‌شمار می‌رود، اظهار داشت: شورای نگهبان نهاد مقدسی است که مسؤولیت خطیری بر دوش دارد.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان باید مواظب و مراقب عدم راه‌یابی عناصر ناباب به مجلس باشد، عنوان کرد: شورای نگهبان و عواملش در سراسر کشور می‌کوشند تا دقت لازم نسبت به کاندیداهای مجلس و ریاست جمهوری صورت گیرد تا عنصری در شأن نظام اسلامی سکان‌دار ارزش‌های والای اسلامی شود.

طالبی افزود: البته ممکن است برخی افراد برخی از افراد پس از پذیرش مسؤولیت، جوگیر شده و از مسیر ولایت و رهبری نظام اسلامی و راه شهدا فاصله گیرند.

امام جمعه اقلید با بیان اینکه شرع و قانون دو پشتوانه اصلی شورای نگهبان در اجرای وظیفه است، یادآور شد: حفظ آبروی افراد و کاندیداهای مجلس و ریاست جمهوری و جلوگیری از اینکه در تحقیق و تفحص، صدمه‌ای به آن‌ها وارد شود، وظیفه خطیر دیگر شورای نگهبان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار