عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و متخصص طب ایرانی نکاتی را برای مراقبت از پوست ارائه کرد.
کد خبر: ۸۷۶۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 18 July 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محدثه کمالی، متخصص طب ایرانی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: پوست یکی از ارگان‌های بدن است که سراسر بدن را پوشانده تا آن را از آسیب‌های محیطی حفظ کند؛ از دیدگاه طب ایرانی جنس پوست و عصب یکسان است، طب کلاسیک هم منشاء جنینی پوست و عصب را یکی می‌داند پس همانطور که بیماری‌های عصبی درمانشان طولانی و مشکل است درمان بیماری‌های پوستی هم مشکل و زمان بر است و بیمار باید صبور باشد تا نتیجه درمانی خوبی بگیرد.

 این اگر مواد دفعی در بدن زیاد تولید شوند و از بدن دفع نشوند انباشته شده و بدن مقداری از آن‌ها را به سمت پوست می‌فرستد و ضایعات مختلف پوستی مانند جوش، اگزما، لک و ... نتیجه‌اش می‌شود.

کمالی بیان داشت: بنابراین در درمان مشکلات پوستی، پزشک طب ایرانی سعی می‌کند با پرهیزات و توصیه‌های مفید درمانی، عملکرد اعضای داخلی بدن را به تعادل برساند، وقتی که عملکرد اعضای داخلی بدن مثل معده، کبد، مغز، قلب و روده‌ها در حالت تعادل باشد، مواد زائد کمتری در بدن تولید می‌شود و همچنین از مسیر اصلی یعنی روده‌ها دفع می‌شوند بنابراین مواد زائد کمتری به سمت پوست می‌رود و پوست هم به این ترتیب به حالت تعادل می‌رسد.

او تصریح کرد: یکی از گیاهان دارویی که در بیماران دچار ضایعات پوستی، می‌تواند مفید باشد خاکشیر است که هم اعضای داخلی بدن را پاکسازی می‌کند و هم نیکو کننده رنگ رخسار است، بدین منظور صبح‌ها ناشتا یک قاشق غذاخوری خاکشیر در یک لیوان آب ولرم با یک حبه قند به مدت چند هفته میل شود و در بیماران دچار مشکلات پوستی لازم است از غذا‌های شور، تند و تیز و چرب، انواع فست فودها، غذا‌های خمیری مثل لازانیا، ماکارونی، سالاد الویه، سیب زمینی، سرخ کردنی‌ها پرهیز شود و از آش‌ها و سوپ‌ها با گوشت پرندگان کوچک مثل کبک و بلدرچین بیشتر استفاده شود؛ استفاده از ماسک‌ها و کرم‌ها و... به صورت موضعی باید به بعد از پاکسازی بدن از مواد زائد و بعد از ایجاد تعادل در عملکرد اعضای داخلی بدن موکول شود.

او افزود: از دیدگاه طب ایرانی مشکلات پوستی در نتیجه عدم تعادل در اعضای داخلی بدن ایجاد می‌شود، چون پوست از دیدگاه طب ایرانی یکی از راه‌های دفعی بدن محسوب می‌شود بنابر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار