مدیر باغبانی جهاد کشاورزی فارس میزان تولید انگور را ۵۱۵ هزار تن اعلام کرد و گفت: برداشت انگور در ۲۰ شهرستان فارس از اواخر تیرماه شروع شده است و تا اواسط مهر ادامه دارد.
کد خبر: ۸۷۶۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲ 18 July 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم:مجید پاکاری با بیان اینکه فارس 65 هزار هکتار سطح زیر کشت انگور دارد که از این میزان 28 هزار هکتار آبی و 37 هزار هکتار دیم است، اظهار داشت: فارس با 21 درصد سطح زیر کشت و 17 درصد تولید انگور کشور، رتبه نخست این محصول را به خود اختصاص داده است.

وی میزان تولید انگور را 515 هزار تن اعلام کرد و افزود: برداشت انگور در 20 شهرستان فارس از اواخر تیرماه شروع شده است و تا اواسط مهر ادامه دارد.

پاکاری افزود: شهرستان‌های بوانات، پاسارگاد، جهرم، داراب، خرم بید، آباده، اقلید، استهبان، فیروزآباد، سپیدان، کازرون، شیراز، کوار، ممسنی و نی‌ریز تولیدکننده انواع انگور در فارس هستند.

 

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: همچنین از 65 هزار هکتار سطح زیر کشت انگور، 12 هزار هکتار آن به برداشت غوره اختصاص دارد که پیش‌بینی می‌شود امسال 60 هزار تن غوره از تاکستان‌های استان (بخش دشمن زیاری شهرستان ممسنی) برداشت شود.

پاکاری با بیان اینکه قیمت فروش غوره تابع تقاضا و عرضه، زمان نو بر بودن این محصول است، گفت: معمولا در پیک مصرف کیلویی 3 تا 5 هزار تومان به فروش می‌رسد.

به گفته وی، سالانه 15 تا 20 هزار تن از انگورهای استان فارس (شهرستان های بوانات، سرچهان) تبدیل به کشمش می‌شود که علاوه براستان‌های همجوار به کشورهای خارجی هم صادر می‌شود.

برچسب ها: تولید ، انگور ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار