تیم رایکا دررقابت‌های فوتبال لیگ دسته یک باشگاه‌های جام آزادگان، با شکست دادن تیم قشقایی شیراز، سه امتیاز شیرین را با خود به بابل، سوغات بُرد.
کد خبر: ۸۷۶۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 19 July 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:در این بازی که از هفته سی‌ام این پیکارها شامگاه شنبه در ورزشگاه پارس شیراز برگزار شد، تیم میزبان با نتیجه ۲ بر یک مقابل تیم میهمان شکست خورد.

تیم رایکا بابل که تا پیش از این بازی با ۲۸ امتیاز در مرحله سقوط قرار داشت برای بهبود بخشیدن به وضعیت خود در جدول رده بندی راهی به جز بُردن نداشت برای همین این بازی را حساب شده آغاز کرد، در آن سوی میدان هم تیم قشقایی شیراز که ۳۵ امتیازی است و خیالش راحت است، تنها به فکر قرار گرفتن در بالای جدول، بازی‌ خود را دنبال می‌کرد.

بازی را هر ۲ تیم متعادل آغاز کردند اما این تیم میهمان بود که خیلی زود به گل رسید، در دقیقه پنجم این دیدار بر روی اشتباه مسلم حق شناس دروازه‌بان تیم قشقایی شیراز، مهرداد حیدری مهاجم تیم رایکا با ضربه سر دروازه این تیم را باز کرد تا میزبان متوجه شود بازی سختی پیش رو دارد.

تیم قشقایی شیراز پس از دریافت گل، اداره بازی را در دست گرفت و تیم میهمان هم که به خواسته‌اش رسیده بود، به دفاع منطقی پرداخت تا از گل زده‌اش محافظت کند و بر روی ضد حمله به گل های بیشتری دست یابد که همین گونه شد و نیمه اول، گل دوم را هم زدند تا خیالشان راحت باشد.

تیم قشقایی ۱۰ نفره شد

در حالی که دقیقه سوم از وقت‌های تلف شده نیمه نخست، که داور چهار دقیقه گرفته بود، می‌گذشت، مهاجم تیم رایکا بر روی یک ضد حمله با دروازه‌بان تیم قشقایی بیرون از محوطه ۱۸ قدم تک به تک و با خطا متوقف شد و داور هم مسلم حق شناس دروازه‌بان تیم قشقایی را به دلیل جلوگیری از یک فرصت گل‌زنی اخراج کرد، تا تیم میزبان ۱۰ نفره به بازی ادامه دهد و میهمان هم صاحب یک ضربه خطا شود.

ضربه خطا را سعید حیدری بازیکن تیم رایکا با زیبایی درون دروازه تیم قشقایی شیراز جای داد تا علیاکبر انصاری دروازه‌بان تازه وارد تیم میزبان در بدو ورود دروازه‌اش باز شود.

سر انجام نیمه نخست که هر ۲ تیم فوتبال خوبی را به نمایش گذاشتند با نتیجه ۲ بر صفر به سود رایکای بابل پایان یافت.

با شروع نیمه دوم، تیم قشقایی شیراز که نمی‌خواست بازنده بازی باشد، ابراهیم طالبی سرمربی این تیم ۲ تعویض را انجام داد تا با دوندگی بیشتر بتوانند هم کمبود یک بازیکن اخراجی را جبران کنند و هم به فکر جبران گل‌های خورده باشند که این امر سخت به نظر می‌رسید، زیرا تیم میهمان به هر ترتیب که بود با چنگ و دندان از ۲ گل زده‌اش و با یک بازیکن بیشتر دفاع می‌کرد.

با این حال تیم میزبان سعی داشت با دادن پاس زیاد و حفظ توپ، بازی را در اختیار بگیرد تا راهی برای باز شدن دروازه تیم رایکا پیدا کند اما تیم میهمان به خوبی در یک سوم دفاعی زمین خود تجمع کرده تا باز هم به ضد حمله چشم داشته باشد.

حملات تیم قشقایی شیراز سرانجام در دقیقه ۷۶ نتیجه داد و این تیم صاحب یک ضربه پنالتی شد تا حسین حیدری که این روزها برای تیم قشقایی خوب بازی می‌کند با یک ضربه دقیق تور دروازه تیم رایکا را به لرزه درآورد و یکی از گل‌های خورده را جبران کند.

تیم میهمان که در لحظات پایانی بازی احساس خطر کرده بود، ۲ تعویض انجام داد تا به حفظ نتیجه بپردازد و تیم قشقایی شیراز هم مبادرت به ۲ تعویض کرد تا گل مساوی را بزند اما اینگونه نشد و سرانجام این بازی پُر افت و خیز با نتیجه ۲ بر یک به سود رایکا بابل پایان یافت.

تیم مس رفسنجان لیگ برتری شد

در حالی که تا پایان رقابت‌های فوتبال دسته یک، تنها چهار بازی دیگر باقی مانده، تیم مس رفسنجان با برتری سه بر ۲ تیم گل ریحان البرز را شکست داد تا جواز صعود به لیگ برتر دوره بیستم را دریافت کند و صعود زودهنگام خود را جشن بگیرد.

بدین ترتیب تیم‌های آلومینیوم اراک، مس کرمان، خوشه طلایی ساوه و نود ارومیه در چهار بازی باقی‌ مانده باید شانس خود را برای کسب سهمیه دوم لیگ برتر آزمایش کنند، اگرچه تیم‌های استقلال خوزستان و هوادار تهران هم برای کسب سهمیه شانس دارند.

تیم قشقایی شیراز با این شکست، همچنان در رده دوازدهم باقی ماند و تیم رایکا بابل هم ۳۱ امتیازی شد تا همچنان برای بقا در لیگ دسته یک امیدوار به چهار بازی آینده باشد.

همچنین تیم فجر شهید سپاسی شیراز فردا (یکشنبه) در تهران به مصاف تیم بادران این شهر می‌رود.

در رقابت‌های فوتبال دسته یک باشگاه‌های کشور ۱۸ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۴ بازی، تیم‌های اول و دوم جدول جواز صعود به لیگ برتر را دریافت خواهند کرد و ۲ تیم انتهای جدول هم راهی دسته دوم می‌شوند.

همچنین در انتهای جدول تیم علم و ادب تبریز سقوطش به دسته دوم از مدت‌ها پیش مسجل شده بود و از بین تیم‌های سپید رود رشت، نیروی زمینی تهران، ملوان انزلی و رایکا بابل هم یک تیم دیگر به دسته دوم سقوط خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار